• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402072517624
  • خبرنگار : 50300

عضو هیات علمی دانشگاه خبر داد

واگذاری پروژه ملی مدل‌سازی و تحلیل الگوی کشت به دانشگاه کشاورزی خوزستان

واگذاری پروژه ملی مدل‌سازی و تحلیل الگوی کشت به دانشگاه کشاورزی خوزستان

ایسنا/خوزستان دانشیار گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از واگذاری پروژه ملی مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل الگوی کشت به این دانشگاه خبر داد.

دکتر مصطفی مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی بزرگ "تعیین الگوی بهینه کشت"، اظهار کرد: این طرح ملی در قالب پروژه‌های مختلف تعریف شده و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن با توجه به تخصص اعضای هیات علمی و تخصصی بودن دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در این دو حوزه، به این دانشگاه واگذار شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، پروژه مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل الگوی کشت بر عهده متخصصان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان قرار داده شده است.

دانشیار گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه علوم کشاوری و منابع طبیعی خوزستان گفت: الگوی کشت مورد نظر، به تمام استان‌ها ابلاغ شده است؛ برای استان خوزستان یک الگوی کشت کلی و نه به تفکیک هر منطقه، در نظر گرفته شده اما اینکه الگوی کشت در سطح عملیاتی بر اساس شرایط هر شهرستان و منطقه اجرا شود، بر عهده استان گذاشته و بر این اساس، الگوی کشت استان خوزستان در حال تدوین است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تنها دانشگاه تخصصی است که برای تعیین الگوی کشت در سطح ملی از آن کمک گرفته شده است.

مردانی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان در زمینه مدل‌سازی و برنامه‌ریزی ریاضی کشت تخصص دارد، این بخش به دانشگاه ما واگذار شده است. البته برای دیگر بخش‌های این طرح ملی شامل سیاست‌های کلان، پایداری تولید، شرایط آب و هوایی، ملاحظات زیست محیطی، امنیت غذایی، حمل و نقل، برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از منابع طبیعی، از متخصصان دیگر دانشگاه‌ها برای تعیین وضعیت منابع آب و یا اقلیم‌شناسی کمک گرفته شده است اما این دانشگاه‌ها به صورت تخصصی در حوزه کشاورزی فعالیت نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha