• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402072416468
  • خبرنگار : 50126

رئیس دامپزشکی شهرستان خبر داد:

واکسیناسیون ۳۵۰ هزار رأس دام در دهلران/ معدوم‌سازی ۷ تن مواد غذایی ناسالم

واکسیناسیون ۳۵۰ هزار رأس دام در دهلران/ معدوم‌سازی ۷ تن مواد غذایی ناسالم

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان دهلران از نظارت بر کشتار بیش از ۳۰۰۰ راس خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ هزار راس دام در شهرستان دهلران علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، تب مالت، قانقاریای کبدی و آبله واکسینه شده‌اند.

«روح‌الله کرمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دامپزشکی این شهرستان بر کشتار بیش از ۳ هزار راس دام سبک‌وسنگین در کشتارگاه‌های این شهرستان نظارت شرعی و بهداشتی داشته و از این تعداد کشتار بالغ بر ۱۴۰ تن گوشت قرمز استحصال و وارد بازار مصرف شده است.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران با تأکید بر اینکه مردم گوشت خود را از مراکز عرضه مجاز که ممهور به مهر دامپزشکی است تهیه کنند، تصریح کرد: در جریان بازدیدهای بهداشتی این اداره بر روند کشتار دام بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم گوشت و امعاء و احشاء ضبطی از چرخه مصرف ضبط شده است.

 واکسیناسیون ۳۵۰ هزار راس دام در شهرستان دهلران

 کرمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ هزار راس دام در شهرستان دهلران علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، تب مالت، قانقاریای کبدی و آبله واکسینه و اقدامات پیشگیری لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه این عملیات با استفاده از ظرفیت نیروهای دولتی و همراهی بخش خصوصی صورت گرفته است، افزود: در مجموع بالغ بر ۳۵۰ هزار رأس دام سبک و ۱۲ هزار راس دام سنگین در حوزه شهرستان دهلران وجود دارد که تحت پوشش خدمات این اداره است.

 انجام بیش از ۷۰۰۰ بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران با بیان اینکه تأمین سلامت مردم از طریق نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی از اولویت‌های این اداره است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۷۰۰۰ بازدید انجام شده که طی این بازدیدها بیش از ۷ تن مواد غذایی که شرایط لازم برای عرضه را نداشته‌اند از چرخه مصرف حذف و معدوم شده است.

وی گفت: این اداره با متخلفین و تهدیدکنندگان سلامت مردم از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی را اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha