• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072215023
  • خبرنگار : 50310

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۵۵ واحد تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی لرستان در دست احداث است

۵۵ واحد تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی لرستان در دست احداث است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۵ واحد تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در دست احداث داریم که اگر به بهره‌برداری برسند بخش عمده‌ای از مشکلات ما در این حوزه حل می‌شود.

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در بحث باغبانی توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷۰ هکتار باغ در اراضی شیب‌دار احداث شد که در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۵۰۰ هکتار رسید و جزو اولویت‌های ماست که بتوانیم این روند را ادامه داده و به این سمت برویم که از اراضی شیب‌دار استفاده بهینه داشته باشیم.

شاهرخی اضافه کرد: باغات پسته را در اولویت خود قرار دادیم که با توجه به راندمان و توجیه اقتصادی خوبی که دارد امیدواریم امسال بتوانیم ۱۰۰ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار با نهال پسته داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: همچنین کار تحقیقاتی بر روی یک گونه از خرما انجام شده که توجیه اقتصادی بسیار بالایی دارد و کار صادرات آن می‌تواند انجام شود و این مورد نیز در اولویت‌های کاری ما قرار دارد.

وی بیان کرد: امسال یک هدف‌گذاری بزرگ برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار داریم که برای لرستان ۱۰۰۰ هکتار یعنی دو برابر سال قبل در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم با تأمین منابع مورد نیاز که در سفر اخیر رئیس جمهور به لرستان محقق شده یک جهش عالی در توسعه باغات در این اراضی داشته باشیم.

شاهرخی تصریح کرد: ما در حال حاضر ۴۹ هزار هکتار باغ در سطح استان داریم که ۴۲ هزار هکتار از آن بارور و ۷۰۰۰ هکتار غیربارور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: چنانچه بخواهیم ارزش افزوده و زنجیره برای مواد غذایی ایجاد کنیم حتماً باید به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی برویم و تلاش کنیم در استان بارانداز صادراتی ایجاد و همین جا بسته‌بندی و صارات صورت گیرد.

وی گفت: در این زمینه بخش خصوصی باید ورود کرده و کارها را انجام دهد، در دولت سیزدهم تا الان ۱۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به بهره‌برداری رسیدند و عمدتاً در حوزه میوه‌های خشک هستند.

شاهرخی افزود: در حوزه زیتون، شوریجات، رب انار و ... اقداماتی انجام شده و ۵۵ واحد تبدیلی و تکمیلی نیز در دست احداث داریم که اگر به بهره‌برداری برسند بخش عمده‌ای از مشکلات ما را در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی حل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در حوزه سردخانه ظرفیت خالی در استان داریم و با توجه به مجوزهای صادر شده امیدواریم این ظرفیت تا پایان دولت به ۵۰ هزار تن برسد که می‌تواند کمک خوبی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای ما باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha