• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072013821
  • خبرنگار : 71475

کرانه باختری؛ درگیری‌ها و راهپیمایی‌های گسترده در محکومیت جنایات اشغالگران در غزه

کرانه باختری؛ درگیری‌ها و راهپیمایی‌های گسترده در محکومیت جنایات اشغالگران در غزه

همزمان با تداوم جنایات اشغالگران در غزه، شامگاه چهارشنبه درگیری‌هایی میان فلسطینیان با نظامیان صهیونیستی در تعدادی از مناطق کرانه باختری رخ داد. همچنین راهپیمایی‌های گسترده‌ای نیز در همبستگی با نوار غزه و محکومیت جنایات اشغالگران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، راهپیمایی‌های گسترده‌ای شامگاه چهارشنبه در شهر «جنین» و اردوگاه آن و شهرک‌های «یعبد»، «میثلون» و «صانور» در جنوب این شهر برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان شعارهایی را در محکومیت جنایات اشغالگران و کشتارهای مستمر ساکنان نوار غزه توسط آن سر دادند.

کرانه باختری؛ درگیری‌ها و راهپیمایی‌های گسترده در محکومیت جنایات اشغالگران در غزه

به نقل از الجزیره، شرکت کنندگان در این تظاهرات سکوت بین‌المللی را در قبال جنایاتی که علیه فلسطینی‌ها رخ می‌دهد محکوم کردند و از همه آزادگان جهان خواستند در کنار مردم فلسطین که «در معرض نسل‌کشی و قتل عام سیستماتیک ارتش اشغالگر قرار دارند» بایستند.

همزمان، درگیری‌هایی با اشغالگران در اطراف اردوگاه «سالم» در نزدیکی روستاهای «رمانه» و «زبوبا» در غرب جنین رخ داد که در جریان آن گلوله و بمب‌های صوتی شلیک شد.

همچنین، در پی تظاهرات همبستگی با نوار غزه در استان الخلیل، درگیری‌های شبانه‌ای با نظامیان اشغالگر آغاز شد. منابع پزشکی اعلام کردند که یک کودک از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله واقعی قرار گرفته و جراحات وی وخیم توصیف شده است.

کرانه باختری؛ درگیری‌ها و راهپیمایی‌های گسترده در محکومیت جنایات اشغالگران در غزه

در درگیری‌هایی که در شهرک «الظاهریه» در جنوب «الخلیل» رخ داد نیز یک جوان بر اثر اصابت دو گلوله مجروح و حال وی وخیم توصیف شده است.

سه جوان نیز شب گذشته در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر «نابلس» بر اثر اصابت گلوله واقعی مجروح شدند.

برخی منابع محلی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر با دو بولدوزر به خیابان القدس یورش برده و کیوسک یکی از شهروندان را از بین بردند.

روز چهارشنبه سه فلسطینی بر اثر اصابت گلوله شهرک نشینان و ارتش اشغالگر اسرائیلی در نابلس به شهادت رسیدند و تعداد شهدای کرانه باختری از شنبه گذشته به ۲۸ تن رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha