• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071913341
  • خبرنگار : 30147

یک مسئول در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

عقد قراردادهای اجاره بستر رودخانه‌ها به امور منابع آب شهرستان‌ها سپرده شد

عقد قراردادهای اجاره بستر رودخانه‌ها به امور منابع آب شهرستان‌ها سپرده شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: عقد قراردادهای اجاره بستر رودخانه‌ها در خراسان رضوی به امور منابع آب شهرستان‌ها سپرده شد.

محمدرضا صادقی فرد در حاشیه گردهمایی تعاونی‌های آب‌بران شهرستان سرخس در گفت و گو با ایسنا از سپرده شدن عقد قراردادهای اجاره بستر رودخانه‌ها در خراسان رضوی به امور منابع آب شهرستان‌ها خبر داد و افزود: این تصمیم در گردهمایی کارشناسان منتخب هیأت مدیره شرکت آب منطقه خراسان رضوی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه نحوه تکمیل فرم‌های کارشناسی، چگونگی ارائه گزارش مشاور و نقشه‌های مورد نیاز توضیح داده شد، اظهار کرد: در این گردهمایی دبیر کمیته، اجاره بستر به مبلغ ۲.۵ تا ۵ درصد قیمت روز زمین را به عنوان مبنای ارزیابی کلیه پرونده‌های اجاره بستر تعیین کرد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: در پایان این گردهمایی مقرر شد برای تسریع در انجام مراحل اداری پرونده‌ها و جلوگیری از رفت و آمد متقاضیان از شهرستان‌ها به ستاد، امضای قرارداد در امور منابع آب شهرستان‌ها انجام شود و امور منابع آب تربت‌حیدریه به صورت آزمایشی به عنوان اولین امور متولی این امر تعیین شد.

تعاونی‌های آب بران سرخس به برخورد قانونی با متخلفان آبی موظف شدند

همچنین رئیس اداره منابع آب سرخس به ایسنا گفت: تعاونی‌های آب بران شهرستان سرخس به برخورد قانونی با متخلفان آبی موظف شدند.

 مرتضی کریمی فرد خاطرنشان کرد: برخورد تعاونی‌های آب بران با متخلفان آبی یکی از مصوبات جلسه با نمایندگان کشاورزان و تعاونی‌های آب بران این شهرستان بود.

وی با اشاره به بحران خشکسالی و کسری مخزن آب‌های زیرزمینی از تمام دستگاه‌های اجرایی و قضایی خواست، اداره منابع آب را در صیانت از منابع آبی یاری کنند.

 رئیس اداره منابع آب سرخس همچنین عنوان کرد: با توجه به برخی تخریب‌ها و سرقت آب از کانال مدرن دوستی، از تعاونی‌های آب بران خواست حداکثر برخورد قانونی با افراد متخلف را انجام دهند.

وی یادآور شد: در این جلسه مصوب شد تعاونی‌های آب‌بران سد دوستی و کشاورزان در هر منطقه برای هدایت و استفاده از سیلاب در انهار سنتی آمادگی کامل داشته باشند.

کریمی فرد بیان کرد: نصب کنتور هوشمند بر روی باقیمانده چاه‌های کشاورزی و اورهال کنتورهای هوشمند نصب شده، تمدید پروانه بهره‌برداران چاه‌های مجاز کشاورزی و برداشت آب به اندازه سطح زیر کشت و دبی مجاز از مصوبات دیگر این جلسه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha