• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402071711521
  • خبرنگار : 50034

یک مسئول:

تأمین، توزیع و نظارت بر ۱۹ قلم کالا در اختیار جهادکشاورزی قرار گرفت

تأمین، توزیع و نظارت بر ۱۹ قلم کالا در اختیار جهادکشاورزی قرار گرفت

ایسنا/همدان معاون بازرسی و نظارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ قانون انتزاع مجدداً وارد مرحله اجرایی شد، تأکید کرد: تأمین، توزیع و نظارت بر ۱۹ قلم کالا از جمله اقلام اساسی و میوه و تره‌بار و صنایع تبدیلی در اختیار جهادکشاورزی قرار گرفته است.

مرتضی بیدآبادی درگفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این اقلام شامل گندم، برنج، جو، ذرت، پنبه وش، روغن و دانه‌های روغنی، چای، سیب‌زمینی، پیاز، حبوبات، سیب، پرتقال، خرما، کشمش، قند، شکر و کنجاله است و همچنین محصولات دامی، طیور و آبزیان شامل شیر و فرآورده‌های لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم‌مرغ و پیله ابریشم و نیز صنایع تبدیلی با یک مرحله تبدیل در بخش کشاورزی را باید به این گروه اضافه کنیم.

وی افزود: در راستای اجرای طرح انتزاع ۳۰ درصد نیروهای بازرسی از صنعت، معدن و تجارت با هدف انتقال تجربیات به جهادکشاورزی منتقل شدند و بعد از دو سال این نیروها به سازمان‌های تابعه خود بازگشتند.

بیدآبادی خاطرنشان کرد: الزام اجرای قانون انتزاع به خاطر پراکندگی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تأمین و توزیع کالا بود و در این راستا اداره‌کل نظارت بر کالاهای اساسی و محصولات زراعی تشکیل شد و با توجه به تعداد زیاد نیروهای بازرسی در جهادکشاورزی قرار شد کار نظارت را خودشان انجام دهند.

معاون بازرسی و نظارت اداره‌کل صمت استان همدان با اشاره به کمبود نیروی بازرسی در اداره‌کل صمت استان گفت: با وجود این کم و کاستی در زمینه بازرسی عملکرد درخشانی داریم و کسب رتبه‌های برتر کشوری گواه این مسأله است.

 به گفته وی، جهادکشاورزی ابزارهای تولید و واردات برای تأمین و توزیع کالا را در اختیار دارد و در مواقع کمبود اقلام با واردات می‌تواند نیازمندی‌ها را تأمین کرده و هر جا نیاز به ثبات تولید باشد، با ممنوعیت واردات چرخه تأمین و توزیع را مدیریت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha