• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402071610416
  • خبرنگار : 71461

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دیپلماسی قرآنی به دنبال اشاعه روایت کاربردی است

دیپلماسی قرآنی به دنبال اشاعه روایت کاربردی است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این معاونت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار ما این بود که قرآن را روایت کاربردی کنیم و کلیدواژه دیپلماسی قرآنی را نیز ذیل این صورت‌بندی می‌بینیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه اظهار کرد: مهمترین کار بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن کریم، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که بزرگترین رویداد و شاخص‌ترین فعالیت قرآنی کشور است که بر اساس بررسی تفصیلی که صورت گرفته، در جهان اسلام نظیر آن وجود ندارد. با این حال، واژه بین‌المللی برای این رویداد بزرگ هنوز محقق نشده و لازم است تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای آن صورت گیرد.دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن فعال است و لازم است رایزنان فرهنگی، فعالانه هنرمندان و شخصیت‌های خارجی در این زمینه را معرفی کنند و ما آمادگی برگزاری نمایشگاه قرآنی در کشورهای دیگر را داریم. لازم است که در برخی کشورها ظرفیت‌های قرآنی شان به ما، روشن تر اعلام شود.

دیپلماسی فرهنگی به توسعه روابط در همه حوزه‌ها کمک می‌کند

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست، با تاکید بر اهتمام این معاونت در تحقق برنامه‌ها گفت: به تمام اولویت‌هایی که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ما اعلام کند تلاش می‌کنیم جامه عمل بپوشانیم. دیپلماسی فرهنگی می‌تواند خیلی از ارتباط‌ها را برقرار کند و به توسعه روابط در حوزه فرهنگی و دیگر بخش‌ها اعم از اقتصادی و ... کمک کند.

وی همچنین گفت: نشریاتی داریم که به دو زبان تهیه و برای دوستان ارسال می‌شود که از ترجمه خوبی هم که برای مخاطب قابل فهم باشد، برخوردار است. در این نشریات تمام فعالیت‌های خود را توضیح می‌دهیم و تقاضا داریم رایزنان فرهنگی این نشریات را میان اصحاب فرهنگ و هنر در کشورهای میزبان، توزیع کنند.

نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه، از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲، با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha