• یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402071610232
  • خبرنگار : 50126

توصیه‌ی معاون دانشجویی دانشگاه ایلام به مسئولان خوابگاه‌ها

توصیه‌ی معاون دانشجویی دانشگاه ایلام به مسئولان خوابگاه‌ها

ایسنا/ایلام معاون دانشجویی دانشگاه ایلام گفت: مسئولان خوابگاه‌ها باید با ارتقاء توانایی‌های مهارتی خود، بعضی از مشکلات پیش آمده را در محیط خوابگاه را حل و فصل کنند و بدانند که ملاک هر نوع رفتار با دانشجویان قانون است.

دکتر «علی‌نقی شکری» در کارگاه آموزشی «کاربرد بتا در پیشگیری از رفتار خود آسیب‌رسان و نحوه ارتباط مؤثر با دانشجویان»، اظهار کرد: اگر فردی به سلاح علم مجهز شد و توانست از آن در موقعیت‌های پیش رو استفاده کند، هرگز به مشکل بر نمی‌خورد، به عبارتی این فرد توان عبور از بحران را دارد.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی دانشجویان ما نسبت به گذشته آسیب‌پذیرتر هستند، ادامه داد: اگر با این قشر از دانشجویان همانگونه رفتار کرد که در گذشته رفتار شده است نه تنها نمی‌توانیم مشکلات آنان را حل نمائیم، بلکه با رفتار نسنجیده خود ممکن است آنان را وارد چالش و بحران کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه دانشجویان در دست ما امانت هستند و باید ما امانت‌دار خوبی باشیم، ادامه داد: نباید فضایی ایجاد کنیم که کسی که خانواده‌اش او را با هزاران امید و آرزو بزرگ کرده است، در خوابگاه‌های دانشجویی دچار انحراف شد و رفتارش غیرقابل کنترل گردد، بلکه باید تلاش کنیم با تعامل با دانشجو به عنوان محور فعالیت‌های معاونت دانشجویی و ایجاد فضایی بانشاط و صمیمانه بستری فراهم شود، تا دانشجو در آرامش کامل به تحصیل بپردازد.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه ایلام با بیان اینکه مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه موقعیت تعیین کننده‌ای دارند، گفت: مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی باید با ارتقاء توانایی‌های مهارتی خود، بعضی از مشکلات پیش آمده را در محیط خوابگاه حل و فصل کنند و مانع تبدیل آن به بحران شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تأکید کرد: هیچ کدام از مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی نمی‌توانند به صورت خود رأی با دانشجو برخورد کنند و  ملاک هر نوع رفتار با دانشجویان قانون است.

دکتر «فرزاد محمدی» رئیس اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ایلام هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را توانمندسازی مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی دانست و گفت: به واسطه کسب آموزش‌های مختلف و همچین تعهد و تجربه‌ای که مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی دارند، نوع رفتار با دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها دارای استاندارد بالایی است، که البته باید تلاش کنیم تا این رویکرد را بیش از پیش ارتقاء دهیم.

محمدی ابراز امیدواری کرد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی بیشتر زمینه تعامل بهتر مسئولان خوابگاه‌ها و دانشجویان فراهم شود.

کارگاه آموزشی «کاربرد بتا در پیشگیری از رفتار خود آسیب‌رسان و نحوه ارتباط مؤثر با دانشجویان» با تدریس دکتر «چراغی» برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha