• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402071509864
  • منبع : بازار

مراقبت‌های بعد عمل کیست مویی کدام است؟

مراقبت‌های بعد عمل کیست مویی کدام است؟

کیست مویی یا «سینوس پیلونیدال» از جمله بیماری‌های رایج و قابل‌درمان است و به طور معمول پزشکان برای درمان مؤثر و بدون بازگشت کیست مویی، لیزر کیست مویی را پیشنهاد می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از از سایت درمان فوری، جدای از لیزر برخی از پزشکان جراحی کیست مویی را نیز ممکن است به بیماران پیشنهاد دهند؛ اما این روش به دلیل مراقبت‌های لازم پس از عمل شاید برای بسیاری از بیماران روش مورد پسندی نباشد. پس از جراحی کیست مویی مراقبت‌های بعد عمل کیست مویی بسیار اهمیت دارد تا ناحیه جراحی شده دچار عفونت نشود و از طرفی بیماری دوباره عود نکند. این مراقبت‌ها به شرح زیر هستند:

استراحت کافی

افرادی که تحت جراحی قرار می‌گیرند باید تا چند روز پس از جراحی استراحت کنند و به‌هیچ‌عنوان کار سنگین انجام ندهند تا مبادا بخیه‌ها باز شوند. استفاده از مسکن‌ها و داروهای تجویزی بسیار مهم است که بیمار برای کاهش درد و جلوگیری از عفونت، داروهایی را که پزشک تجویز می‌کند به‌درستی مصرف کند.

تعویض هر روزه پانسمان

تعویض پانسمان یکی از مراقبت‌های بعد عمل کیست مویی است که اهمیت بالایی دارد. این کار باید در شرایط کاملاً استریل و توسط فردی که در این کار مهارت دارد انجام شود. پیش از پانسمان جدید، ناحیه زخم باید شسته و خشک شود تا احتمال عفونت کاهش یابد.

استفاده از توالت‌فرنگی

استفاده از توالت ایرانی به دلیل فشاری که وارد می‌شود به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌گردد و باید از توالت‌فرنگی استفاده شود. رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از یبوست و فشار ناشی از آن ، بیمار باید از یک رژیم غذایی پر فیبر استفاده کند. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید مراقبت‌های بعد عمل کیست مویی بسیار متنوع هستند و باید همه آنها به‌درستی انجام شوند تا روند بهبودی بیمار به‌درستی انجام گیرد.

مراقبت‌های بعد عمل کیست مویی کدام است؟

آشنایی با درمان مؤثر و بدون بازگشت کیست مویی

یکی از دغدغه‌های بسیار مهم افراد مبتلا به سینوس پیلونیدال این است که بدانند درمان مؤثر و بدون بازگشت کیست مویی چیست. در جواب این سؤال باید گفت که درمان قطعی و بدون بازگشت کیست مویی روش جراحی یا لیزر کیست مویی است و هیچ درمان خانگی و دارویی برای درمان کیست مویی وجود ندارد.

بسیاری از افراد برای درمان این بیماری به سراغ درمان‌های خانگی و یا استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌روند درصورتی‌که این روش‌ها تنها نقش تکمیل‌کننده در کنار جراحی و یا لیزر کیست مویی را دارند و خودشان به‌تنهایی این بیماری را درمان نمی‌کنند.

امروزه از جراحی و لیزر کیست مویی به‌عنوان درمان مؤثر و بدون بازگشت کیست مویی نام می‌برند. روش جراحی به دو شکل باز و بسته انجام می‌شود. در روش باز پس از تخلیه کیسه مویی، زخم بخیه زده نمی‌شود و از داخل شروع به ترمیم خود می‌کند که این ترمیم زمان‌بر است. در روش بسته پس از تخلیه کیست بخیه زده می‌شود؛ اما باز هم مراقبت‌های بعد از عمل کیسه مویی در آن اهمیت دارد.

 به دلیل اینکه این مراقبت‌ها برای بسیاری از بیماران امکان‌پذیر نیست و احتمال عفونت و عود مجدد بیماری وجود دارد پزشکان امروزه لیزر کیست مویی را به‌عنوان درمان مؤثر و بدون بازگشت کیست مویی معرفی می‌کنند. این روش در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه و بدون بیهوشی توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و عوارض عمل کیست مویی را ندارد و بیمار می‌تواند پس از انجام آن به‌راحتی به امور روزمره خود بپردازد.

عمل کیست مویی با لیزر درمان فوری چگونه انجام می‌شود؟

در بسیاری مواقع زمانی که افراد لیزر کیست مویی را برای درمان بیماری خود انتخاب می‌کنند نمی‌دانند باید به کدام متخصص و کلینیک مراجعه کنند. این نکته بسیار مهم است؛ زیرا نه‌تنها تجربه و تخصص پزشک جراح برای درمان کیست مویی اهمیت دارد؛ بلکه نوع دستگاه لیزر می‌تواند نقش مهمی در درمان این بیماری داشته باشد.

 یکی از کلینیک‌های بسیار مجهز که لیزر کیست مویی را توسط بهترین متخصص‌های این حوزه و در یک کلینیک بسیار مجهز ارائه می‌دهد کلینیک درمان فوری است. عمل کیست مویی با لیزر درمان فوری می‌تواند به شکل تضمینی بیماری کیست مویی را درمان نماید. در کلینیک درمان فوری لیزر کیست مویی با دستگاه لیزر ایتالیایی DEKA انجام می‌شود که توسط آن پزشک حفره‌ای با قطر یک سانت بر روی ناحیه ایجاد می‌کند و سپس کیست را از حفره خارج کرده و سپس با هند پیس لیزر به درمان محل کیست می‌پردازد. این روش در زمانی کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می‌شود و بیمار نیازی به بیهوشی ندارد. پس از عمل کیست مویی با لیزر درمان فوری، بیمار دردی را احساس نمی‌کند و بدون نیاز به استراحت می‌تواند کارهای روزمره خود را از سر بگیرد.

مراقبت‌های بعد عمل کیست مویی کدام است؟

عمل کیست مویی با لیزر درمان فوری روشی است که به شکل تضمینی بیماری کیست مویی را درمان می‌کند و دیگر لازم نیست که بیمار نگران پانسمان‌کردن زخم، ایجاد عفونت و مشکلات ناشی از جراحی کیست مویی باشد. همچنین احتمال بسیار پایین بازگشت کیست مویی پس از انجام عمل کیست مویی با لیزر درمان فوری، این روش را به یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمان کیست مویی بدل کرده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha