• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402071107235
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

بیانیه جمعی از سفرای خارجی مقیم تونس در سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به حمام الشط

بیانیه جمعی از سفرای خارجی مقیم تونس در سالگرد حمله رژیم صهیونیستی به حمام الشط

جمعی از سفرای خارجی مقیم تونس با صدور بیانیه مشترکی به مناسبت سالگرد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حمام الشط تونس این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به مناسبت بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهدای حمله رژیم صهیونیستی به منطقه حمام الشط در منطقه جنوبی شهر تونس که در اول اکتبر ۱۹۸۵ صورت گرفت؛ جمعی از سفرای خارجی مقیم تونس با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این اقدام واتخاذ این موضع که حمله رژیم صهیونیستی ناقض تمام قوانین و قواعد بین‌المللی به ویژه منشور سازمان ملل متحد میباشد این حمله که منجر به شهادت و جان باختن تعدادی از شهروندان تونسی و فلسطینی‌های مقیم این کشور گردید را شدیدا محکوم و از مواضع دولت و رئیس جمهور تونس در حمایت از مردم فلسطین تقدیر نمودند.

این بیانیه توسط وائل الفاهوم سفیر فلسطین در تونس در محل حادثه و در جریان مراسم بزرگداشت یاد شهدای این واقعه قراثت شد. سفرای جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، جمهوری روسیه، یمن( شیخ السفرا)، ونزوئلا، اندونزی، کوبا و... در جمع سفرای امضا کننده این بیانه هستند.

متن بیانیه سفرا بدین شرح است:

به مناسبت بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد کشتار در منطقه حمام الشط تونس که در ۱ اکتبر ۱۹۸۵ به دست رژیم صهیونسیتی رخ داد، ما، گروهی از سفرای مقیم در جمهوری تونس، بار دیگر حمله جنایتکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل به حومه حمام الشط که مغایر با تمامی‌کنوانسیون‌های بین المللی به ویژه منشور سازمان ملل متحد است را محکوم می نماییم. این رژیم در آن زمان اعلام کرده بود که در این حمله مقر فرماندهی فلسطین را هدف قرار داده درحالیکه قربانیان آن شهدا و مجروحان بی دفاع فلسطینی و غیرنظامیان تونسی بوده و خسارات قابل توجهی به منازل غیرنظامیان و ساختمان‌های خصوصی و عمومی وارد شد.

ما همچنین این عملیات جنایتکارانه در خاک تونس، که تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و نقض آشکار قواعد حقوق بین الملل است را به شدت محکوم می نماییم.

ما ضمن اعلام همبستگی کامل با دولت و ملت تونس و مردم فلسطین، از این فرصت استفاده کرده، حمایت خود را از مواضع شجاعانه و قاطع رئیس جمهور تونس، عالیجناب قیس سعید و دولت تونس اعلام نموده و موضع‌گیری وحدت بخش و مبارزاتی تونس در قبال حقوق مردم فلسطین را تقدیر می نماییم؛ و اطمینان قطعی داریم که به زودی ملت فلسطین به حقوق کامل خود دست یافته و سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف به صاحبان آن باز خواهد گشت.

ما در طول اقامت خود، بسیار تحت تأثیر علاقه‌مندی مردم تونس به فلسطین و پایبندی شدید آنها به آرمان فلسطین قرار گرفتیم، و متعهد هستیم که بر مینای اعتقاد به حقیقت، عدالت، صلح و کرامت همواره با محکومیت دائمی و همه جانبه جنایات علیه قوانین بین‌المللی و همبستگی فعال و مؤثر با مردم فلسطین همراه باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha