• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402070804938
  • خبرنگار : 50204

صدور ۱۶۲۲ سند مالکیت به نام اراضی موقوفه استان مرکزی در یکسال گذشته

صدور ۱۶۲۲ سند مالکیت به نام اراضی موقوفه استان مرکزی در یکسال گذشته

ایسنا/مرکزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در یکسال گذشته مجموعا ۱۶۲۲ سند مالکیت به نام اراضی موقوفه صادر شده که از این تعداد ۱۱۵۷ پلاک فاقد سند مالکیت بوده و ۴۶۵ مورد نیز سند دفترچه ای داشته اند که تبدیل به سند تک برگ شده است.

حجت الاسلام عبدالله واحدی ۸ مهر در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: ویژه برنامه های هفته وقف از دهم تا شانزدهم مهرماه برگزار می شود.

وی با اشاره به روزشمار هفته وقف افزود: دهم مهرماه برابر با شانزدهم ربیع‌الاول، روز وقف به عنوان وقف، رسانه، ترویج فرهنگ وقف و یازدهم مهرماه، میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق علیه‌السلام به عنوان روز وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره معصومین، چهارشنبه دوازدهم مهرماه به عنوان وقف، اقتصاد پایدار، رشد تولید و پنج شنبه سیزدهم مهرماه به عنوان روز وقف، امامزادگان، ترویج فرهنگ زیارت، جمعه چهاردهم مهرماه، بیست ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، حمایت از خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، شنبه پانزدهم مهرماه با عنوان وقف، حمایت از نخبگان علمی و دانش بنیان‌ها و روز یکشنبه شانزدهم مهرماه، بیست و دوم ربیع‌الاول به عنوان روز وقف، سلامت جامعه، تکریم واقفین و خیرین نام‌گذاری شده است.

واحدی بیان کرد: امسال ۱۴ عنوان  کلی و ۱۷۶ برنامه ذیل این ۱۴ عنوان برای اجرا در هفته وقف برای استان مرکزی تدارک دیده شده است‌.

وی اضافه کرد: همایش یاوران وقف و تجلیل از اصحاب رسانه، راه اندازی ایستگاه های همه واقف باشیم، برپایی خیمه های معرفت، برپایی نمایشگاه در جوار بقاع متبرکه، برگزاری سلسله بحث ها و نشست های تخصصی در حوزه وقف، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با ائمه جمعه در شهرستان ها، دیدار با استاندار و فرمانداران، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، برپایی محافل انس با قرآن و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در حوزه فرهنگی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای امینانه نیات واقفین، توزیع بیش از ۱۴ هزار سبد معیشتی به ارزش تقریبی ۸.۶ میلیارد ریال، طبخ و توزیع ۴۵۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال، راه اندازی چهار کارگاه آموزش و اشتغال تحت عنوان شمیم خدمت با ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی و ۲۰۰۰ مورد کمک به ایتام به ارزش ۶ میلیارد ریال از مهم ترین اقدامات یک سال گذشته این نهاد بوده است.

واحدی با اشاره به تهیه و توزیع ۹۰۰ بسته تحصیلی ویژه دانش‌ آموزان به ارزش پنج میلیارد ریال گفت: اعزام ۳۳۰ نفر به کربلای معلی و مشهد مقدس به ارزش ۷ میلیارد ریال، برپایی موکب امامزادگان استان مرکزی در کاظمین و پذیرایی از ۵۰ هزار زائر اربعین به مدت ۱۵ روز، کمک به ازدواج جوانان، آزادسازی زندانیان و تامین دارو و درمان مستمندان جمعا به ارزش ۶ میلیارد ریال و ثبت ۲۵ وقف جدید به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال را می توان از دیگر اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه قرآنی این اداره کل تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته های تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی و همچنین رشته های معارفی در سطوح شهرستانی و استانی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برتر قرآن کریم کشوری از شورای عالی قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان ۷۲ تن علیهم السلام ساروق، پخش زنده جزء خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه واقع در روستاهای استان در ماه مبارک رمضان از شبکه سراسری قرآن کریم و شبکه استانی آفتاب، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برتر کشوری در مناسبت های ملی و مذهبی در بقاع متبرکه نیز از جمله برنامه های قرآنی این نهاد در یک سال گذشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: در  یکسال گذشته مجموعا ۱۶۲۲ سند مالکیت به نام اراضی موقوفه صادر شده که از این تعداد ۱۱۵۷ پلاک فاقد سند مالکیت بوده و ۴۶۵ مورد نیز سند دفترچه ای داشته اند که تبدیل به سند تک برگ شده است.

واحدی درخصوص برنامه های عمرانی افزود: تکمیل پروژه احداث ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع)، تکمیل پروژه گچ کاری به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع در شبستان آستان مقدس امامزاده محمد عابد (ع)، احداث و تکمیل پروژه سرویس بهداشتی امامزادگان ۷۲ تن علیهم السلام ساروق به مساحت ۲۹۹ متر مربع، تکمیل رواق امامزادگان ۷۲ تن علیهم السلام ساروق به مساحت ۳۰۰ متر مربع و سنگ فرش کردن محوطه امامزادگان ۷۲ تن علیهم  السلام ساروق به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع از اقدامات دیگر در مدت مذکور است.

وی به تهیه سنگ فرش آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) شهرستان اراک به مساحت ۶۵۰ متر مربع، تکمیل پروژه محوطه سازی در آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع) ساوه به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و تکمیل پروژه دیوارکشی آستان مقدس امامزاده ابوطالب (ع) شهرستان خمین به عنوان برنامه های عمرانی اشاره کرد.

واحدی بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اقدام به تاسیس شرکت طرح و توسعه دُرنیکا و راه اندازی پروژه ملی پرورش ماهی در قفس در بندر چارک استان هرمزگان کرده که این پروژه با ظرفیت اسمی پنج هزار تُن پرورش انواع ماهی با سرمایه گذاری موقوفات استان مرکزی به مرحله بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha