• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402063019074
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تامین تعهدات ارزی در حوزه تجارت خارجی؛ چالش مهم صادرات خراسان جنوبی

تامین تعهدات ارزی در حوزه تجارت خارجی؛ چالش مهم صادرات خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تامین تعهدات ارزی در حوزه تجارت خارجی با کشور افغانستان مهم‌ترین مشکل صادرات استان است.

احمد آریافر، امروز پنجشنبه ۳۰ شهریور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر موضوع تامین تعهدات ارزی حذف شود صادرات ما به افغانستان رشد چندین برابری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد اشتغال خراسان جنوبی را مجموع اقدامات مختلف این اداره‌کل به خود اختصاص داده‌ است، بیان کرد: ۴۰ درصد اقتصاد کشور در وزارت صمت در گردش است و سازمان صمت در استان‌ها هم به همین نسبت انجام وظیفه می‌کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با ذکر این نکته که سند توسعه خراسان جنوبی بر پایه پیشران‌های اقتصادی آن تدوین شده‌ است گفت: سرمایه‌گذاری در معادن این استان مهمترین پیشران اقتصادی است.

آریافر بیان کرد: تحول در بخش معدن به عنوان پیشران اقتصادی استان نیازمند کار تیمی، همراهی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی با تاکید بر زنجیره ارزش افزوده معادن خراسان جنوبی به عنوان حلقه مفقوده این بخش، خاطرنشان کرد: فعالیت در معدن باید به گونه‌ای باشد که منجر به ایجاد واحد فرآوری شود چراکه اشتغال، ارزش افزوده و اشتغال و در نهایت توسعه را برای استان رقم خواهد زد.

آریافر با اشاره به فعال‌سازی معادن و فرآوری مواد معدنی خراسان جنوبی عنوان کرد: در این خصوص باید شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری در این بخش ورود پیدا کنند که البته سرمایه‌گذاران خوبی تاکنون اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به در دست اجرا بودن و افتتاح طرح‌های کلان سرمایه‌گذاری در بخش معادن از جمله در بخش فولاد سازی و طلا در زمینه اشتغالزایی در این بخش مشکل وجود ندارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری تعهد ۲ هزار اشتغال را در این اداره‌کل داریم که این تعهد به صورت کامل در هفت ماه امسال محقق خواهد شد و تا پایان سال جاری هم تحقق ۱۵۰ درصدی اشتغال را هم خواهیم داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha