• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402063018692
  • خبرنگار : 50640

اجرای ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

اجرای ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب در سطح بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده و تعداد ۶ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در مرحله اجرا و تکمیل هستند.

حسین بهرامی ۳٠ شهریورماه با اعلام این خبر به رسانه‌های چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اکنون ۲۱ درصد تولید ناخالص داخلی چهارمحال و بختیاری مربوط به تولیدات بخش کشاورزی است، لذا اقتصاد استان اقتصادی بر مبنای کشاورزی است.


وی  ادامه داد: براساس تقسیم‌بندی بانک جهانی هر کشور و یا منطقه‌ای که ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی آن منطقه یا کشور مربوط به حوزه کشاورزی باشد، اقتصاد آن منطقه کشاورزی‌محور است، بنابراین اقتصاد استان نیز کشاورزی‌محور است و باید در حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری بیشتر انجام شود، تا شرایط رشد اقتصادی و توسعه استان فراهم شود.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در استان در تولید ۹ محصول کشاورزی مازاد تولید داریم و امکان صادرات محصول عسل، ماهیان سردابی، قارچ، بادام، گوشت قرمز، گردو و گیاهان دارویی وجود دارد.


وی گفت: سال گذشته ۱۱٠٠ میلیارد تومان تسهیلات با معرفی جهاد کشاورزی پرداخت شد که نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر رشد کرده است که این نشان‌دهنده تحول خوبی در توسعه این حوزه است.


بهرامی خاطرنشان کرد: با توجه به همت دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تعداد ۲۶ پروژه تامین و انتقال آب در سطح بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شده و تعداد ۶ پروژه تامین و انتقال آب دره گرم دشتک، دشت نساء اردل، گل سفید، سرتنگ محمود، آبشاران علیا ومورز به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در مرحله اجرا و تکمیل هستند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha