• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062918371
  • خبرنگار : 71592

جزئیات طرح نظامی چندساله ارتش رژیم صهیونیستی

جزئیات طرح نظامی چندساله ارتش رژیم صهیونیستی

خبرنگار نظامی وبسایت عبری واللا صبح امروز چهارشنبه از برخی از جزئیات طرح نظامی چندساله‌ای پرده برداشت که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در حال تهیه آن است و آن را در آینده در سطح سیاسی رژیم مطرح خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، امیر بوحبوط، خبرنگار نظامی این وبسایت در مقاله‌ای نوشت، پایه این طرح که تحت نظارت هشت کادر از وزارت جنگ و فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در حال تدوین است، اصل تحقق برتری در برابر دشمنان رژیم و در اختیار داشتن تسلیحات و تجهیزات نظامی و دفاعی کیفی است.

وی گفت، در این طرح تقویت و توسعه استفاده از سامانه‌های هوش مصنوعی در حفاظت از گذرگاه‌های مرزی و مدیریت آن، کاهش استفاده از نیروی انسانی لحاظ شده است.

بوحبوط در این مقاله خود عنوان کرد، این طرح شامل تخصیص سالانه ۲۰۰ میلیون شکِل برای توسعه تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و نظارت بر ادغام فناوری در تمامی تسلیحات به ویژه در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و ابزارهای نظارتی است.

وی گفت، این طرح شامل بهبود کار در پایگاه‌های نظامی و پایگاه‌های آموزشی وابسته به گردان‌های الناحل، کفیر و جفعاتی است و در آن بودجه‌ای که در برنامه‌های نظامی قبلی برای بهبود این پایگاه‌ها تخصیص داده شده بود، برای مسائل دیگری مانند خرید سلاح‌های جدید و وسایل جنگی تخصیص یافته است.

این خبرنگار نظامی ادامه داد، در مقابل، ارتش به دنبال ارتقای توانمندی‌های نیروی هوایی و خرید اسکادران چهارم از جنگنده‌های رادارگریز F-۳۵ است که جزو پیشرفته‌ترین جنگنده‌های جهان محسوب می‌شوند.

بوحبوط گفت، یکی از ارکان اصلی این طرح چندساله، سامانه لیزری (سپر نور) است که ارتش در حال تکمیل توسعه و آغاز به کار آن است و قرار است پایان سال ۲۰۲۵، چهار سامانه لیزری را در مرز با نوار غزه و پایان سال ۲۰۲۷ در مرزها با لبنان مستقر کند به این امید که به تغییر قواعد بازی در برابر تهدیدات موشکی کوتاه برد و گلوله‌ها کمک کند به ویژه که تهدیدات کمی و کیفی در جبهه‌های شمالی و جنوبی افزایش یافته است.

وی از چشم‌انداز ارتش رژیم صهیونیستی برای دستیابی به استقلال در تولید انرژی ظرف پنج سال با ایجاد مجتمع سلول‌های خورشیدی برای تولید انرژی الکتریکی در پایگاه‌های نظامی پرده برداشت به‌ویژه که هزینه استفاده از انرژی در پایگاه‌های نظامی سالانه به ۵۰۰ میلیون شکِل می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha