• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062918129
  • خبرنگار : 71592

آخرین تحولات بحران یمن، محور نشست عربستان، امارات و آمریکا در نیویورک

آخرین تحولات بحران یمن، محور نشست عربستان، امارات و آمریکا در نیویورک

ریاض امروز چهارشنبه اعلام کرد، نشستی میان وزیران خارجه عربستان، امارات و آمریکا در نیویورک برگزار و راه‌های هماهنگی مشترک در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین تحولات بحران یمن بررسی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری الخلیج آنلاین، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای در توییتر اعلام کرد، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه این کشور نشستی را با عبدالله بن زاید آل نهیان و آنتونی بلینکن، همتایان اماراتی و آمریکایی خود در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار کرد.

در این بیانیه آمده است، در این نشست از میزبانی ریاض از هیئت صنعا با هدف ترغیب طرف‌های یمنی برای نشستن بر سر میز مذاکره جهت دستیابی به نقشه راهی برای پایان دادن به درگیری یمن از طریق روند سیاسی تحت رهبری یمن و تحت نظارت سازمان ملل قدردانی شد.

براساس این بیانیه، در این نشست، راه‌های هماهنگی مشترک در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و اهمیت حمایت از تلاش‌ها در برقراری امنیت و صلح در جهان بررسی شد.

بلینکن در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این نشست پایبندی مشترک به تحکیم صلح در یمن بررسی شد و ما اکنون پیش روی فرصتی تاریخی برای کمک به ملت یمن در ترسیم راهی برای برقراری صلح و امنیت دائم هستیم.

وی ضمن قدردانی از حضور همتایان اماراتی و عربستان خود گفت: جلسه مفیدی ابتدای هفته در مجمع عمومی سازمان ملل با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار کردیم‌.

بلینکن تاکید کرد، واشنگتن به نیابت از کشورها از تلاش‌های عربستان برای گفت‌وگو با انصارالله قدردانی می‌کند. وی افزود: مایلم از شرکای خود برای حمایت و هماهنگی مستمرشان برای دستیابی به صلح پایدار برای یمنی‌ها تشکر کنم.

وزارت خارجه آمریکا در پستی در توییتر از میزبانی ریاض از مذاکرات با انصارالله استقبال کرد که ظهر دیروز سه شنبه پایان یافت‌. این وزارتخانه اعلام کرد، نقشه راه پایان دادن به جنگ یمن از طریق روند سیاسی تحت رهبری یمن و تحت نظارت سازمان ملل برای واشنگتن بسیار مهم است و منجر به کاهش تشدید و تحقق آینده‌ای پر رونق برای ملت یمن می‌شود.

بلینکن تاکید کرد: شراکت ما در تعامل با مسائل متعدد تعیین کننده بوده است.

بلینکن از «موفقیت اخیر مرحله اضطراری عملیات نجات نفتکش «صافر» استقبال کرد که از نشت نفت در دریای سرخ جلوگیری کرد، اتفاقی که می‌توانست کل منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.»

وی گفت، این یک دستاورد بزرگی است که تنها با همکاری بین‌المللی مستمر امکان پذیر شد. این دستاورد الگویی برای همکاری جامعه جهانی است و بهتر است برای ممانعت از بروز بحران‌ها در آینده قبل از وقوع آن همکاری کند. همیشه بهتر است که قبل از بروز بحران، حل شود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از شرکای سعودی و اماراتی درباره توافق بر سر احداث گذرگاه اقتصادی میان هند، خاورمیانه و اروپا تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha