• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402062616047
  • منبع : ارتش جمهوری اسلامی ایران

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع برگزار می‌شود

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع برگزار می‌شود

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع از تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ شهریورماه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با میزبانی از ناشران داخلی و خارجی دانشگاه‌های مختلف و دفاتر وابستگان نظامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، سرهنگ محمدتقی پرتوی رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع، در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه) به‌مناسبت برگزاری پنجمین دوره این نمایشگاه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهارداشت: هرساله در این ایام میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع هستیم.

سرهنگ پرتوی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته از مورخه ۲۷ لغایت ۳۰ شهریورماه میزبان ناشران و فعالین حوزه صلح و دفاع هستیم، افزود: امسال پنجمین دوره نمایشگاه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار می‌شود و ناشران دانشگاه‌های مختلف داخلی،خارجی و دفاتر وابستگان نظامی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه دیپلماسی دفاعی، تعامل علمی، فرهنگی و پژوهشی در حوزه صلح و دفاع در نیروهای مسلح با کشورهای دیگر است، گفت: در این نمایشگاه قابلیت‌های دفاعی و فعالیت‌های صلح‌طلبانه ایران اسلامی را به کشورهای مختلف معرفی می‌کنیم.

سرهنگ پرتوی با بیان اینکه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع میزبان ناشران کشورهای مختلف هستیم که فعالیت‌های خود را در حوزه نشر و کتاب معرفی می‌کنند، ادامه داد: در طول برگزاری این نمایشگاه در روزهای مختلف کارگاه‌های مختلفی برای دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه کتاب پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع افزود: تمامی فعالیت‌های صلح‌جویانه و صلح‌طلبانه ایران اسلامی در قالب یگان‌های حافظ صلح در کشورهای مختلف و همچنین فعالیت‌های ایران در مباحث مختلف از جمله بلایای طبیعی در این نمایشگاه و کارگاه‌ها ارائه می‌شوند که هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه دیپلماسی دفاعی ایران است.

وی با بیان اینکه پایان نمایشگاه مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس خواهد بود، اضافه کرد: برای افتتاحیه نمایشگاه شخصیت‌هایی از نیروهای مسلح و وابستگان نطامی حضور دارند و این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲ دایر و بازدید برای عموم و مراکز دانشگاهی و داخلی آزاد است.

سرهنگ پرتوی اظهارداشت: یکی از مباحث موجود، حضور ناشران خارجی، خانه کتاب، جهاد دانشگاهی و برخی از مراکز دانشگاهی و پژوهشکده‌ها در این نمایشگاه است که محصولات فرهنگی خود را در قالب کتاب‌های صلح و دفاع به معرض نمایش می‌گذارند.

رئیس کمیته علمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع یادآور شد: در برنامه‌های جانبی این نمایشگاه نقد و بررسی کتاب، رونمایی از کتاب و همچنین چهره‌های برتر صلح‌طلبانه کشور معرفی می‌شوند و سه ناشر خارجی و دفاتر وابستگان نظامی در این نمایشگاه و در قالب کارگاه، اجراهایی خواهند داشت.

سرهنگ پرتوی خاطرنشان کرد: برخی کشورها در قالب ارسال پیام صلح به این نمایشگاه برنامه دارند و در روز اختتامیه پیام آن‌ها در قالب کلیپ ویدیویی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha