• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402062213865
  • خبرنگار : 50620

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛

اعلام آمادگی ۸۳۵ داوطلب کودک و نوجوان برای داوری جشنواره

اعلام آمادگی ۸۳۵ داوطلب کودک و نوجوان برای داوری جشنواره

ایسنا/اصفهان مسئول کمیته داوران کودک و نوجوان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از ثبت‌نام ۴۸۷ دختر و ۳۴۸ پسر به‌عنوان داوران کودک و نوجوانِ این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: برای آمادگی داوران کودک و نوجوان، کارگاه‌هایی به‌صورت مجازی در زمینه آشنایی با مبانی سینما و فیلم برگزار خواهدشد.

صدیقه چگونیان در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: علاقه‌مندان برای حضور به‌عنوان داوران کودک و نوجوان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان تا جمعه ۱۷ شهریورماه برای ثبت‌نام مهلت داشتند که با مراجعه به نشانی اینترنتی جشنواره، آمادگی خود را اعلام کنند.

او ادامه داد: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام و در مجموع، ۸۳۵ نفر و به تفکیک، ۴۸۷ دختر و ۳۴۸ پسر برای داوری جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد ۲۷۶ دختر و ۲۱۱ پسر در رده سنی ۸ تا ۱۲ سال و ۲۱۲ دختر و ۱۳۶ پسر در رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال هستند.

مسئول کمیته داوران کودک و نوجوان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به لزوم آمادگی این داوران پیش از حضور در جشنواره، تصریح کرد: کارگاه‌هایی به‌صورت مجازی در زمینه آشنایی با فیلم و سینما و همچنین راهنمایی در شیوۀ داوری برای داوران کودک و نوجوان برگزار خواهدشد که اطلاع‌رسانی‌ها از طریق ۲ گروهی انجام می‌شود که در شبکه اجتماعی ایتا تشکیل شده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرام جشنواره نیز اخبار مربوطه را دنبال کنند.

چگونیان درباره روند حضور داوران کودک و نوجوان برای تماشای فیلم‌ها و داوری آن‌ها گفت: کودکان و نوجوانان ابتدا باید در کارگاه‌های مجازیِ یادشده شرکت کنند و سپس مورد ارزیابی قرار گیرند. بعد از آن، سایر مراحل نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد، ولی سعی شده تا شاهد حضور حداکثریِ داوران کودک و نوجوان در جشنواره سی و پنجم باشیم؛ ضمن اینکه رنگ فرم داوران این دوره از جشنواره نیز  در دست بررسی است که نهایتاً تا اوایل هفتۀ پیش رو مشخص خواهد شد.

او تأکید کرد: داوران کودک و نوجوانی که بری حضور در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند، حتماً عضویت خود در گروه مرتبط با داوران کودک و نوجوان به نشانی داوران کودک و نوجوان گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال و  داوران کودک و نوجوان گروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال را قطعی کنند، چراکه اطلاع‌رسانی‌های مربوط به کارگاه‌ها در این گروه‌ها انجام می‌شود.

گفتنی است سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha