• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402062012466
  • منبع : نمایندگی اردبیل

بازیگر پیشکسوت اردبیل مطرح کرد:

سینمای استان اردبیل مانند گذشته فعال نیست

سینمای استان اردبیل مانند گذشته فعال نیست

ایسنا/اردبیل بازیگر پیشکسوت استان اردبیل گفت: سینمای استان مانند سال های گذشته فعال نیست.

احمد پروستان ۲۰ شهریور در گفت وگو با ایسنا با اعلام این خبر افزود: تولیدات سینمایی در استان کاهش یافته است.

وی استعدادهای سینمایی استان را منحصر به فرد قلمداد کرد و گفت: از لحاظ هنر کارگردانی، نویسندگی و فیلمبرداری جوانان مستعدی در استان اردبیل وجود دارد.

هنرمند بازیگر اردبیلی که به مناسبت روز بازیگر و روز سینما سخن می گفت، اظهار کرد: ناراحت هستم از اینکه علی رغم وجود این همه استعداد چرا تولیدات سینمایی کاهش داشته است و این امر باید توسط مسئولان فرهنگی استان آسیب شناسی شود.

پروستان ادامه داد: دستمزد بازیگری در استان اردبیل کفاف هزینه ها را بدلیل شرایط اقتصادی نمی کند و در سال های گذشته به واسطه دوستی و صمیمیت در برخی از تولیدات بدون چشمداشت مالی حضور می یافتیم.

این هنرمند نقاش و خطاط استان از کار در تأتر به مدت بیش از ۵۴ سال خود خبر داد و گفت: با هنرجویان سینمای جوان اردبیل از بدو تأسیس انجمن همکاری کرده ام.

پیشکسوت تأتر اردبیل با اذعان بر اینکه عمر خود را در راه هنر استان گذاشته است، اضافه کرد: در سریال های متعدد و فیلم های سینمایی نیز ایفای نقش کرده است.

پروستان تصریح کرد: جوانانی که در عرصه هنر زحمت می کشند و مقام های ملی و بین‌المللی در عرصه سینما برای استان اردبیل کسب می کنند؛ باید حمایت و پشتیبانی شوند.

وی با بیان اینکه آموزش صحیح جوانان می تواند به اعتلای هنر فیلم سازی استان کمک کند، خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی استان باید در تکریم جوانان هنرمند فعال باشند.

این شاعر و نویسنده با اعلام اینکه از سوی مردم اردبیل نسبت به او محبت می شود و قدردان آنها است، گفت: هنرمندان باید نقدپذیر و اهل مطالعه باشند و میدان را برای ورود علاقمندان و هنرجویان جدید باز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha