• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062012209
  • خبرنگار : 71145

زخمی شدن ۵ سرباز لبنانی در پی درگیری در داخل اردوگاه عین الحلوه

زخمی شدن ۵ سرباز لبنانی در پی درگیری در داخل اردوگاه عین الحلوه

با ادامه درگیری‌ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در نزدیکی صیدا در جنوب لبنان، ارتش این کشور اعلام کرد که پنج سرباز در دو مرکز ارتش در مجاورت اردوگاه مجروح شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، فرماندهی ارتش - ریاست جهت‌گیری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ بر اثر درگیری‌های مسلحانه در داخل اردوگاه عین الحلوه در نزدیکی صیدا، سه گلوله به دو مرکز متعلق به یگان‌های ارتش مستقر در اطراف این اردوگاه اصابت کرد که باعث شد پنج سرباز زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

این بیانیه می‌افزاید: فرماندهی ارتش مجدداً به طرف‌های ذینفع در داخل اردوگاه درباره عواقب در معرض خطر قرار دادن مراکز نظامی و پرسنل آنها هشدار می‌دهد و تأکید می‌کند که ارتش اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

این در حالی است که روز یکشنبه، همزمان با تلاش‌ها و ارتباطات لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس جدید، آرامش شکننده‌ای در اردوگاه عین‌الحلوه حاکم شد.

پس از کشته شدن سه نفر از جمله یک غیرنظامی در روز شنبه، تعداد کشته‌های درگیری در این کمپ به پنج نفر به اضافه تعدادی زخمی رسید.

حماس هدف قرار دادن مراکز ارتش لبنان را محکوم کرده و آن را اقدامی مشکوک خواند

جنبش حماس در لبنان «هدف قرار دادن دو مرکز وابسته به یگان‌های ارتش ملی لبنان مستقر در مجاورت اردوگاه عین الحلوه با سه گلوله» را محکوم کرد؛ اقدامی که با هدف آسیب رساندن به ارتش و حاکمیت لبنان و نیز برهم زدن اوضاع و هدایت وقایع در اردوگاه به سمت فضاهای خطرناک با پیامدهای نامطلوب انجام می‌شود.

حماس در بیانیه‌ای افزود: «در حالی که آرزوی بهبودی سریع برای سربازان داریم، ما در جنبش حماس از اخلاق، صبر و نگرانی ارتش ملی لبنان برای مردم فلسطین قدردانی می‌کنیم و با افتخار به نقش ملی آن در مقابله شجاعانه با دشمن صهیونیستی نگاه می‌کنیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha