• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402061409530
  • خبرنگار : 71431

تهیه نقشه ایمنی راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران/ تامین ایمنی مراسم

تهیه نقشه ایمنی راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران/ تامین ایمنی مراسم
عکس آرشیوی است

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه نقشه ایمنی راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران خبرداد و اعلام کرد که این سازمان در تامین ایمنی شرکت‌کنندگان در این مراسم مشارکت دارد.

مجید آرون در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران گفت:‌ مسئولیت کمیته مدیریت بحران در ستاد اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران واگذار شده و این سازمان وظیفه تامین ایمنی شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در این ستاد ۱۶ کمیته مسئولیت و عضویت دارند، گفت: این کمیته‌ها عبارتند از کمیته ارتباطات، بین‌الملل و روابط عمومی، کمیته بهداشت و درمان، کمیته جاماندگان حسینی، کمیته زیرساخت، کمیته نظارت و بازرسی، کمیته منابع انسانی، کمیته هماهنگی کلانشهرها، کمیته مدیریت بحران، کمیته تولیدات و هماهنگی رسانه‌ای، کمیته امنیت، کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته فرهنگی و هنری، کمیته خدمات شهری، کمیته حمل و نقل، کمیته اجرایی و کمیته فضاسازی و تبلیغات محیطی در ایران و کشور عراق که وظایف هرکدام مشخص شده است.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به انجام هماهنگی با دیگر دستگاه‌های متولی و برگزار کننده راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) گفت:‌ در همین راستا جلسات متعدد هماهنگی با حضور رؤسا و کارشناسان ادارات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مناطق ۲۲ گانه برگزار شده و فرم‌های ارزیابی و دستورالعمل سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برای برگزاری ایمن پیاده‌روی جاماندگان اربعین نیز تدوین و ابلاغ شده است.

آرون از انجام بازدیدهای میدانی از مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا میدان حرم عبدالعظیم حسنی با همکاری کارشناسان HSE شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه خبرداد و گفت:‌موارد ناایمنی‌ شناسایی شده و عدم انطباق‌ استانداردها به شهرداران مناطق و نواحی مربوطه اطلاع داده شده و آنان برای رفع ناایمنی‌ها، موانع و سازه‌های ناایمن مسیر ملزم شدند.

وی با اشاره به انجام بازدید از مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین توسط کارشناسان ایمنی، گفـت: در این بازدید شناسایی ناایمنی‌ها و عدم انطباق‌ها، پوشش تابلوهای برق شهری و ترانس‌های کاهنده فشار قوی، موانع موجود در مسیر پیاده‌روها، پل‌های فلزی پیاده‌روها، ایمنی موکب‌های ایجاد شده در مسیر پیاده‌روی، فیوزهای به‌کار رفته در روشنایی موکب‌ها از لحاظ رعایت اصول ایمنی و استفاده از محافظ جان و دریچه‌های سازمان آبفا و شرکت مخابرات به لحاظ داشتن استحکام لازم، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا میدان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) نیز به شش پهنه تقسیم شده و دستورالعمل کمیته مدیریت بحران ویژه آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) نیز در کلانشهر تهران مشتمل بر شرح وظایف عوامل ذی‌نقش در این آئین تدوین و ابلاغ شده است.

آرون از تهیه نقشه جانمایی محل استقرار نفرات، تجهیزات و ماشین‌آلات دستگاه‌های امدادی شامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، جمعیت هلال احمر، اورژانس تهران، شرکت شهر سالم، فاتب، راهور خبر داد و گفت:‌ خودروی EOC سیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) تردد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:‌

تشکیل ستاد گمشدگان در راهپیمایی جاماندگان اربعین

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تهیه نقشه مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا میدان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در این نقشه تمامی مراکز خدمات‌رسان مانند ایستگاه‌های آتش‌نشانی، پمپ‌های بنزین، مساجد، مدارس، پارک‌ها و بوستان‌ها و ... مشخص شده است. همچنین لیست مراکز مذکور به شهرداری‌های میزبان مراسم ارسال شده تا از آن‌ها برای هماهنگی برای استفاده مردم از فضای خنک، شیرهای آب شرب و سرویس‌های بهداشتی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha