• شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402061107524
  • خبرنگار : 50184

رئیس سازمان اتکا:

یک میلیون جیره غذایی ۲۴ ساعته را بین زوار اربعین توزیع کردیم

یک میلیون جیره غذایی ۲۴ ساعته را بین زوار اربعین توزیع کردیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان اتکا از توزیع یک میلیون جیره غذایی ۲۴ ساعته بین زوار اربعین حسینی خبر داد.

مرتضی اعلمی، عصر امروز (یازدهم شهریور) پس از بازدید از مرز خسروی، در نشست با استاندار کرمانشاه، استقبال زائرین اربعین حسینی از مرز خسروی را باشکوه خواند و اظهار کرد: طی بازدید هوایی که از این مرز داشتیم، به نسبت سال گذشته زوار بسیار بیشتری این مرز را برای تردد انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنچه در حرکت بزرگ اربعین به چشم می‌آید این است که خود مردم موکب داری می‌کنند و هر کاری در هر حوزه‌ای از دستشان برآید، انجام می‌دهند.

رئیس سازمان اتکا خاطرنشان کرد: سازمان‌های انقلابی مانند سازمان اتکا نیز در این حرکت بزرگ در کنار مردم هستند و تاکنون اقدامات خوبی برای آرامش خاطر مردم انجام شده است.

وی اضافه کرد: سازمان اتکا که در حوزه امنیت غذایی بویژه برای جامعه هدف خود فعالیت می‌کند، طی ایام اربعین امسال در کنار زائرین حسینی بود و تلاش کرده بخشی از نیازهای آنها را خصوصا در حوزه تغذیه بر طرف کند.

اعلمی ادامه داد: امسال حدود یک میلیون جیره غذایی ۲۴ ساعته را بین زوار اربعین حسینی توزیع کرده و در حال بررسی هستیم که اگر استقبال زوار از آن بالا باشد، تعداد آن را برای سال‌های آینده افزایش دهیم تا به یک الگو تبدیل شود.

وی تاکید کرد: این جیره‌های غذایی پرکالری بوده، برای یک خانواده چهار نفره طراحی شده و در برابر شدت گرمای هوا مقاوم بوده و فاسد نمی‌شوند.

افتتاح پد بالگرد وزارت دفاع در مرز خسروی

به گزارش ایسنا، محمدمهدی نوری آل آقا رئیس مرکز اطفای حریق و بحران هوایی وزارت دفاع نیز در این نشست با تاکید براینکه بخشی از امکانات این حوزه در ایام اربعین در خدمت زوار حسینی قرار گرفته، افزود: دو پد بالگرد را در مرزهای خسروی و مهران احداث کرده‌ایم که پد بالگرد خسروی امروز افتتاح شد و پد بالگرد مهران را نیز فردا افتتاح خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این ظرفیت، هم برای بحث بحران و هم تدارکات پذیرایی از زوار کارایی دارد و در آینده آن را توسعه خواهیم داد.

نوری آل آقا ادامه داد: از طرفی دو هواپیمای باری آنتونوف ۲۶ را با شش تن قابلیت جابجایی در فرودگاه‌های ایلام و آبادان مستقر کرده‌ایم تا اگر در ایام پیک اربعین در بحث تدارکات زوار با مشکل مواجه شدیم، مرزهای غرب و جنوب کشور را پوشش دهد.

توزیع روزانه ۲۰۰۰ پرس غذا در قرارگاه اربعین وزارت دفاع در مرز خسروی

همچنین نورالدین ارباب پوری نماینده وزارت دفاع در استان کرمانشاه با اشاره به قدمت بالای مرز خسروی در میزبانی از زوار حسینی، اظهار کرد: باید تلاش کنیم با توسعه زیر ساخت‌ها این مرز را به جایگاه اصلی خود باز گردانیم.

وی با تاکید براینکه وزارت دفاع حمایت‌های خود را برای توسعه زیرساخت‌ها در این مرز خواهد داشت، گفت: در این زمینه یک قرارگاه اربعین را احداث کرده‌ایم که ظرفیت اسکان حدود هزار زائر را دارد و خدمات دیگری همچون خدمات درمانی، تغذیه و ... را به زائرین می‌دهد.

ارباب پوری اضافه کرد: همچنین پارکینگ این قرارگاه ظرفیت پارک حدود دو هزار ماشین زوار را دارد و در تلاشیم برای سال آینده ظرفیت‌های این قرارگاه را توسعه دهیم تا میزبان زوار بیشتری باشیم.

به گفته این مسئول، قرارگاه اربعین وزارت دفاع در مرز خسروی روزانه حدود دو هزار پرس غذا بین زوار اربعین حسینی توزیع می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha