• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402060805594
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بنیاد مسکن اردستان:

روند تکمیل پروژه مسکن کریمان در اردستان به کندی پیش می‌رود

روند تکمیل پروژه مسکن کریمان در اردستان به کندی پیش می‌رود

ایسنا/اصفهان رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان اردستان گفت: نبود نیروی کارگری و پیمانکاران بومی باعث شده پروژه ۲۲۰ واحدی مسکن کریمان اردستان به کندی پیش رود.

محمدعلی نریمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عمده فعالیت بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است و بیشترین فعالیت این نهاد، تامین مسکن افراد نیازمند و محروم خواهد بود.

وی با اشاره به عملیات ساخت ۲۲۰ واحد مسکونی کریمان اردستان، افزود: پس از یک دوره وقفه ایجاد شده در روند عملیات این واحدها به دلیل استفاده پیمانکار از اتباع بیگانه و مصوبه شورای تامین تعطیل شده بود، عملیات ساخت مجدد از سرگیری شده است، اما نبود نیروی کارگری و پیمانکاران بومی باعث شده این پروژه به کندی پیش رود. البته پیگیری‌هایی برای برطرف کردن این مشکل انجام شده، اما از دست بنیاد مسکن خارج است.

رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان اردستان تصریح کرد: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان و دیگر دستگاه‌های متولی تسهیلات قابل توجه و همچنین کمک‌های غیر نقدی به این پروژه تزریق شده است. همچنین خیرین مسکن ساز حدود ۲۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص داده است.

نریمانی خاطرنشان کرد: در شهرستان اردستان، ۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار و سه شهر زیر ۲۵ هزار نفر و ۲۳۰ روستا وجود دارد که اگر دارای طرح هادی و مورد تایید باشد تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ کارمزد پنج درصد با باز پرداخت ۱۸ ساله و با دو سال تنفس قابل پرداخت است. 

وی گفت: در چهار سال اخیر بالغ بر ۱۰۰۰ تسهیلات روستایی پرداخت شده و طرح‌های انبوه سازی در دستور کار قرارگرفته و در روستای ونین ۴۰ واحد در حال تکمیل است و در ظفرقند ۷۰ واحد و یک طرح ۱۷ واحدی که در ادامه آن ساخته خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان اردستان اضافه کرد: در روستای امیران ۷۹ واحد مصوب و ۵۰ واحد آن قرارداد بسته شده طرح انبوه سازی تجاری در روستای موغار در حال انجام است که با دریافت مجوز از استان اینکار عملیاتی می‌شود، همچنین افرادی که زمین برای ساخت گرفته و اقدام به ساخت نکرده‌اند باید آن را تحویل دهند، زیرا نساختن آن موجب گران شدن زمین در روستا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha