• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402060704810
  • خبرنگار : 50444

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی مصرف سوخت در خراسان شمالی

افزایش ۵۰ درصدی مصرف سوخت در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی با بیان اینکه ذخیره بنزین در خراسان شمالی شرایط مطلوبی دارد، گفت: مصرف بنزین در استان بیش از ۵۰‌ درصد افزایش یافته است.

سید رضا احمدنیا در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت، ۷ شهریور ماه برگزار شد، اظهار کرد: به رغم افزایش مصرف سوخت در کشور و استان، مشکلی در میزان ذخیره بنزین نداریم.

وی افزود: این درحالی است که میزان مصرف بنزین در استان، روزانه به یک میلیون لیتر رسیده اما در مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ هزار لیتر بوده و نشان دهنده افزایش بیش از ۵۰‌ درصدی مصرف هستیم.

وی به ارزان بودن قیمت مصرف فرآورده‌های نفتی در کشور اشاره کرد و گفت: برای درک بهتر این موضوع باید بدانیم که کل بودجه عمرانی امسال در کشور ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است اما بیش از پنج برابر آن یعنی دو هزار میلیارد تومان (۲ هزار همت) برای یارانه فرآورده‌های نفتی هزینه می شود.

احمدنیا تصریح کرد: علاوه بر این، قاچاق سوخت در کشور نیز بسیار بالا است و باید مطالبه عمومی در کشور برای این موضوعات شکل بگیرد.

وی ادامه داد: اکنون صرفا، دغدغه هزینه بنزین برای مصرف کننده مطرح می شود این درحالی است که باید به فکر منافع ملی نیز باشیم و با هر راهکاری که می شود، سوء مصرف و قاچاق سوخت را کاهش دهیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی همچنین درباره خرابی نازل های سوخت گفت: در خراسان شمالی میزان خرابی  نازل‌های سوخت حدود ۲.۵ درصد به ازای هر ۱۰۰ نازل است اما این شاخص در کشور پنج درصد است که سبب شده در خراسان شمالی رتبه‌دار نگهداری و سلامت نازل‌ها باشیم.

وی همچنین میزان حمل و نقل بنزین توسط نفتکش‌ها در استان را مورد بررسی قرار داد و افزود: طی سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲۱ میلیون لیتر بنزین توسط نفتکش‌های استان جابجا شد اما این عدد در سال گذشته به ۲۸۴ میلیون لیتر رسید.

وی بیان کرد: در همین مدت اعلام شده نیز حمل و نقل نفت گاز از ۱۲۱ میلیون لیتر به ۱۶۳ میلیون لیتر رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha