• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060402614
  • خبرنگار : 50405

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

برگزاری علنی جلسات دادگاه از مصادیق عدالت است

برگزاری علنی جلسات دادگاه از مصادیق عدالت است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه مکلف هستیم از روش‌های نوینی در جهت عادلانه کردن رسیدگی استفاده کنیم، گفت: علنی کردن جلسات رسیدگی با استفاده از ابزارهای نوین نیز مورد تأکید رئیس قوه قضائیه است.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح که امروز، چهارم شهریور در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اتقان آرا در ذیل عدالت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اساسی‌ترین موضوعی که باید به آن بپردازیم عدالت است. عدالت یک فهم و درک صحیح است و برای پایداری یک نظام باید به مفهوم عدالت توجه شود. 

وی با بیان اینکه ماندگاری و پایداری یک انقلاب و عدم انحراف نیز آن از دیدگاه شهید مطهری وابسته به عدالت است، افزود: نظام هستی و کائنات نیز بر اساس عدالت شکل گرفته و تمام احکام الهی دارای پیوست عدالت است. در موضوع قدرت نیز در قرآن آیاتی وجود دارد که حتی در برخورد با دشمنان باید اخلاق و عدالت را رعایت کنیم. 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: اگر از مجازات‌های تکمیلی و تتمیمی استفاده می‌کنیم، باید به پیوست عدالت آن در زمینه‌های اجتماعی و شخصیت متهم توجه شود. بر همین اساس رسیدگی‌ها در دستگاه قضایی باید براساس عدالت و عادلانه باشد. رسیدگی عادلانه ما باید اطاله دادرسی نداشته باشد، زیرا اطاله دادرسی ناعدالتی است. 

به گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، خلیلی اضافه کرد: رسیدگی عادلانه در نگاه امام علی (ع) نیز وجود دارد. اگر رسیدگی ما عادلانه باشد حکم ما نیز بر اساس عدالت خواهد بود؛ مکلف هستیم از روش‌های نوینی در جهت عادلانه کردن رسیدگی استفاده کنیم. در این راستا هیات‌های منصفه می‌تواند بخشی از رسیدگی‌های عادلانه باشد، علنی کردن جلسات رسیدگی با استفاده از ابزارهای نوین نیز مورد تأکید رئیس قوه قضائیه است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha