• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402053120167
  • خبرنگار : 50378

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد:

اربعین، فرصتی مناسب برای تربیت و تعالی نیروی انسانی شهرداری است

اربعین، فرصتی مناسب برای تربیت و تعالی نیروی انسانی شهرداری است
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: فضاسازی کاروان به خصوص برای اتوبوس‌ها و ماشین‌آلات فنی مپ، با شعار یا «مشهد لإمام‌الحسین(ع)» یا همان مشهد برای حسین(ع) در دستور کار است‌.

یوسف اسماعیل‌زاده با بیان اینکه کمیته فرهنگی این ستاد فعالیت‌های موثری در سال‌های گذشته داشته است، اظهار کرد: هر سال مجموعه اقداماتی به صورت خلاقانه در دستورکار قرار داشته زیرا این یک عرصه تربیتی است که می‌توان از ظرفیت‌های آن، برای تعالی بدنه نیروی انسانی شهرداری مشهد و به‌ خصوص کاروان‌های خدام‌الحسین(ع) استفاده‌ کرد.

وی افزود: اربعین حسینی در قالب یک رویداد فرهنگی، مصداق شعائرالله پیدا می‌کند و هرچه برای تعظیم آن بیشتر تلاش شود، بیشتر می‌تواند قدرت و گفتمان شیعه را در جهان ترویج دهد. این مسئله را ما مدیون شهدایی هستیم که در طول تاریخ در راه حضرت سیدالشهدا(ع) ایثارگری کرده‌اند تا این راه همچنان زنده بماند.

رییس کمیته تبلیغات ستاد اربعین شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مجموعه ستاد اربعین تلاش دارد تا در همه زمینه‌ها به ‌خصوص بخش فرهنگی برای زائران اربعین تاثیرگذار باشد. به همین دلیل ۵ جلسه آموزشی فرهنگی برای آن‌هایی که عازم شده‌اند، ترتیب داده شده و فضاسازی کاروان به خصوص برای اتوبوس‌ها و ماشین‌آلات فنی مپ، با شعار یا «مشهد لإمام‌الحسین(ع)» یا همان مشهد برای حسین(ع) در دستورکار بوده است‌. این همان هویت بصری ثابتی است که در همه وسایل ناوگان خودرویی کاروان کار شده تا به‌ موازات فضاسازی شهر نجف با پیام‌هایی درخصوص حفظ نظافت شهر، این رویکرد فرهنگی را بیشتر به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: این یک حقیقت است که در اربعین امسال، مدیریت شهری در مشهد دوشادوش شهرداری نجف پای کار خواهد بود زیرا فضاسازی هتل‌های محل اسکان و محیط‌ آرایی اماکن اسکان کاروان با اشعار حسینی، تصاویر زیبا و مضامین بلند دینی، هویت ظاهری بدیع و تازه‌ای به نجف‌اشرف بخشیده است.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری مراسم بدرقه کاروان هزارنفره خدام‌الحسین(ع) در شهر امام رضا(ع) که با حضور هیات‌های حسینی و مردم مشهد صورت گرفت، تصریح کرد: ابتدا اذن تشرف به نجف اشرف از امام هشتم کسب شد و در مراسم باشکوهی نیز در عرصه میدان شهدا و حرم مطهر رضوی، از برنامه‌های موثری همچون سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان استفاده کردیم. پس از این با تدارک بسته ویژه آذوقه فرهنگی زائر مشتمل بر تعدادی کتابچه راهنما درخصوص نکات ایمنی و بهداشتی سفر و البته ادعیه مخصوص و سفارش‌شده و توزیع آن‌ها به‌همراه چفیه و جانماز متبرک میان اعضای کاروان، بر غنای معرفتی و فرهنگی برنامه اعزام افزوده شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی تأکید کرد: توجه به نماز جماعت اول‌وقت، پاسخگویی به سوالات و احکام شهری و بیان احکام مناسب زیارت برای اعضای کاروان، ۳ رویکرد اساسی در عرصه تبلیغات و پیوست فرهنگی برنامه اعزام کاروان خدام‌الحسین(ع) بود. علاوه بر این فعالیت گروه ۲۰ نفره راهنمایان زائر نیز همچون سال گذشته در دستورکار است تا به استقبال زائران اربعین حسینی پاسخ مطلوب داده شود. ضمنا حضور سخنرانان و مرثیه‌سرایان کشوری در هتل‌های محل اقامت همکاران نیز به معرفت‌افزایی این سفر معنوی خواهد افزود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha