• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402053120128
  • خبرنگار : 71592

رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت مجریان عملیات الخلیل شد/ حمله شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها

رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت مجریان عملیات الخلیل شد/ حمله شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها

در پی درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در شمال غرب شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی و دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، منابع محلی گفتند، در این درگیری که میان فلسطینی‌های بی‌دفاع و نیروهای اشغالگر رخ داد، این نیروها اقدام به تیراندازی و پرتاب بمب‌های صوتی و گاز اشک آور کردند که بر اثر آن یک جوان از ناحیه پا زخمی شد و چند تن دیگر دچار حالت خفگی شدند.

همچنین شهرک نشینان صهیونیستی با برپایی تجمعات تحریک آمیز در دو جاده منتهی به استان الخلیل، دست به خشونت زدند و بر اثر آن یک جوان فلسطینی پس از حمله شهرک نشینان به او و شکستن شیشه‌های خودرواش زخمی شد.

به گفته منابع محلی، تعدادی از شهرک نشینان شهرک‌های صهیونیستی در مناطق مختلف الخلیل، راهپیمایی و تجمعات تحریک آمیزی تحت حفاظت نیروهای نظامی ترتیب دادند و شعارهای نژادپرستانه مانند «مرگ بر عرب» سر داده و به سمت خودروهای فلسطینی‌ها سنگ پرتاب کردند.

همچنین به دلیل وضعیت امنیتی شهر الخلیل که رژیم صهیونیستی تمامی ورودی‌های آن را بسته و به برخی از مناطق آن حمله کرده، مدارس این شهر برای حفظ جان دانش آموزان و معلمان امروز سه شنبه تعطیل شد.

منابع صهیونیستی امروز مدعی شدند، ارتش رژیم صهیونیستی دو عامل عملیات الخلیل را بازداشت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ادعا کرد، نیروهای مشترک ارتش، شاباک و کماندوهای گارد مرزی به نام «الیمام» این دو متهم را بازداشت کرده و سلاحی را که در این عملیات استفاده کرده‌اند، ضبط کردند.

در این بیانیه آمده است که این دو به انجام عملیات مسلحانه اعتراف کردند و در یکی از مراکز شاباک تحت بازجویی هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این عملیات که در نزدیکی شهرک کریات اربع در جنوب الخلیل به وقوع پیوست، یک صهیونیست به هلاکت رسیده و یک نفر دیگر نیز به شدت مجروح شد.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در عملیات بازداشت مجریان عملیات الخلیل نیروهای ویژه یمام هم مشارکت داشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی از روز گذشته تدابیر امنیتی شدیدی را در منطقه الخلیل به اجرا گذاشته و آن را منطقه بسته نظامی اعلام کرده بود.

از شب گذشته تا به این لحظه نزدیک به ۳۰ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز امروز به غسان علیان، هماهنگ کننده عملیات کابینه در کرانه باختری دستور داد، مجوز کار خانواده و بستگان عامل عملیات شهر الخلیل را پس بگیرد.

گالانت گفت، نیروهایش با همه ابزارهای موجود برای خنثی کردن حملات کار می‌کنند. از ابتدای سال ۲۰۲۳ هزاران مجوز خویشاوندان عاملان حملات لغو شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha