• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402052918168
  • خبرنگار : 50175

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد:

رفع تصرف از ۱۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در بروجرد

رفع تصرف از ۱۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در بروجرد

ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از رفع تصرف ۱۰ مورد تغییر کاربری اراضی در شهرستان خبر داد.

جواد گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد حفاظت از حرائم اراضی کشاورزی و باغات شهرستان بروجرد به منظور رفع تصرفات و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز، با مشارکت اداره جهاد کشاورزی شهرستان، نماینده دادستان، امور راضی و عوامل انتظامی شهرستان، ۱۰ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز از جمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس کشی و سکوسازی قلع و قمع و اعاده به وضع سابق صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این عملیات در راستای جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲، ماده ۱۰، ماده ۳ و ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اهمیت صیانت از اراضی کشاورزی به‌منظور تأمین امنیت غذایی کشور افزود: با هرگونه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل ریختن مصالح ساختمانی، ساخت بنا، دیوارکشی، فنس‌کشی و هرگونه خرد شدن اراضی کشاورزی برخورد قانونی خواهد شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز برای حفظ اراضی ارزشمند زراعی و باغ‌ها جهت جلوگیری از سوءاستفاده دلالان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد که به‌واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است، قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز و اعاده به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: هرگونه ساخت‌وساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیرقانونی است و در صورت مشاهده پس از اعلام به مراجع قضایی و صدور رأی تخریب خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: بهره‌برداران در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه به آدرس https://cms.laoi.ir/ تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha