• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402052817847
  • خبرنگار : 30189

دیدار قرآن آموزان خانه قرآنی عروة ­­الوثقی با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

 دیدار قرآن آموزان خانه قرآنی عروة ­­الوثقی با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

قرآن آموزان خانه قرآنی عروة الوثقی با حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت های این مرکز قرآنی، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) دو امانت قرآن و عترت را میان امت باقی گذاشته و پاسداری از این دو گنجینه را از همگان خواستار شدند و فرمودند: پیروان اسلام اگر به این دو امانت تمسک جویند هرگز گمراه نخواهند شد. بر این اساس اگر ما طالب سعادت هستیم تنها راه آن تمسک به قرآن و اهل بیت است و اگر هر کدام را کنار بگذاریم هرگز رستگار نخواهیم شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) قرآن را دارای ویژگی های فراوان و کتاب زندگی توصیف  کرده و افزود: خداوند هر آنچه برای زندگی انسان سودمند بوده در قرآن بیان نموده است و این کتاب نورانی، وسیله درمان دردهای فردی و اجتماعی بشر است و اگر کسی می خواهد جامعه را بسازد و مردم را در مسیر صحیح قرار دهد راهی جز مراجعه به قرآن ندارد؛ از این رو جدایی از قرآن سبب بروز آسیب‌های مختلفی به فرد و جامعه می شود.

وی تصریح کرد: اولین اصل اساسی در زندگی فرد مسلمان توجه به قرآن کریم است و این مهم مراحل گوناگونی دارد که مرحله نخست آن روخوانی قرآن و سپس آشنایی با معانی این کتاب آسمانی و در وحله بعدی آشنایی با تفسیر قرآن کریم است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به عمق معانی قرآن کریم اظهار داشت: از صدر اسلام تا کنون مفسرین، مفاهیم و تفاسیر گوناگونی از قرآن کریم را تبیین کرده اند اما همه علما اذعان دارند که این دریافت ها به مرور زمان توسعه پیدا خواهد کرد و برداشت ها و درک عمیق تری برای آیندگان به دست خواهد آمد و پایانی در این راه وجود ندارد.

وی با ابراز تأسف نسبت به مهجوریت قرآن کریم در میان بخشی از جامعه تصریح کرد: موضوع حفظ قرآن بسیار مهم و نافع است و توفیق حفظ قرآن باعث تعالی روحی افراد می‌شود.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اقدامات اخیر دشمنان اسلام در خصوص قرآن سوزی را نشانه استیصال دشمنان دانسته و این درماندگی را نتیجه گسترش اسلام در جهان عنوان کرده و خاطر نشان ساخت: عمل به قرآن سبب دگرگونی در روح و جان می شود و کسانی که به این نعمت دست پیدا می کنند دیگر هیچگاه از قرآن جدا نخواهند شد.

وی خطاب به نوجوانان قرآن آموز یادآور شد: شما عزیزان در سن بسیار مناسبی به عرصه قرآن آموزی وارد شده اید و اگر به لطف الهی، قرآن در زندگی شما اثر قطعی بگذارد، پس از دوران نوجوانی مسیر سعادت و توفیقات الهی برای شما بسیار هموار می شود لذا در این دوران هرچه می توانید با قرآن مأنوس باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha