گزارش آماری تعداد تماشاگران و میزان فروش نمایشهای تیر و مرداد ماه تماشاخانهی ایرانشهر اعلام شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانهی ایرانشهر؛ آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایشهای "نویسنده مرده است" ، "آخرین سهشنبه سال"، "چه" و "ط..." که از ابتدای تیر ماه تا بیستم مرداد ماه ۱۴۰۲ در سالنهای استاد سمندریان و ناظرزادهی کرمانی به صحنه رفتند ، مشخص شد.
بر اساس این گزارش نمایش نویسنده مرده است به کارگردانی بهنام شرفی که از تاریخ ۱۲ تیر تا ۲۰ مرداد ماه در سالن ناظرزاده کرمانی با ظرفیت ۲۱۲ صندلی و قیمت بلیت ۱۷۰ و ۱۵۰ هزار تومان به صحنه رفته است؛ با ۳۱ اجرا و میزبانی از ۴۷۲۷ تماشاگر، به فروشی معادل ۶۴۹.۵۳۵.۰۰۰ تومان دست پیدا کرده است.
نمایش آخرین سه شنبه سال به کارگردانی الهام شعبانی نیز که از ۱۴ تیر ماه در سالن ناظرزاده کرمانی به صحنه رفته است؛ با قیمت بلیت ۱۷۰ و ۱۴۰ هزار تومان و ۳۱ اجرا تا تاریخ ۲۴ مرداد ماه توانست با میزبانی از ۳۴۸۷ تماشاگر به فروش ۴۱۳.۱۳۶.۵۰۰ تومان دست پیدا کند.
نمایش چه به کارگردانی مهران رنجبر از تاریخ ۱۲ تیر ماه و طی ۳۱ اجرا تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه در سالن استاد سمندریان با ظرفیت ۱۸۴ صندلی و قیمت بلیت ۱۵۰ و ۱۲۰ هزار تومان با میزبانی از ۳۶۳۸ تماشاگر فروشی معادل ۴۰۴.۱۱۰.۰۰۰ تومان داشته است.
نمایش ط... به کارگردانی مجید رحمتی که از روز ۱۳ تیر ماه در سالن استاد سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ صندلی به صحنه رفت؛ با ۳۰ اجرا تا تاریخ ۲۰ مرداد ماه توانست با میزبانی از ۲۷۹۹ تماشاگر به فروشی معادل ۲۵۶.۹۲۰.۰۰۰ تومان دست پیدا کند.
#انتشار نسخه تصویری کارگاه های مستند#
نسخه تصویری ۷ کارگاه آموزشی شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» به زودی در سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در دسترس علاقهمندان قرار میگیرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، پاییز ۱۴۰۱ و در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» کارگاه آموزشی عاشیق مصطفی (مستندهای ترکیبی)، نستیا کورکیا (مواجهه با موضوعات ذهنی)، سوپریو سن (توسعه طرح و متن مستند)، محسن اسلامزاده (تکنیکهای مصاحبه)، حسن نقاشی (گفتار متن)، امیرحسین نوروزی (طراحی ساختار در مستند بحران)، محمدصادق اسماعیلی (مستندسازی تک نفره) برگزار شد.
نسخه تصویری این کارگاهها از هفته اول شهریورماه در سایت مرکز گسترش و در بخش کارگاهها قابل تماشاست. علاقهمندان برای استفاده از این کارگاهها به https://defc.ir/Workshop مراجعه کنند.
#آخرین روزهای اجرای «هل پوک»#
نمایش «هِلِ پوک» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطاییفر به روزهای پایانی اجرا در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران رسید.
نمایش «هِلِ پوک» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطاییفر که از ۲۸ تیر در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه است، تا روز جمعه (۲۷ مرداد) به اجراهای خود ادامه میدهد.
کاظم نظری، حمید جبلی، قطبالدین صادقی، رحمت امینی، مهرداد رایانیمخصوص، محمدحسین فرحبخش، سیدجواد هاشمی، رحمان سیفیآزاد، علی دهکردی، روزبه حصاری، حسین مهری، شاهین صمدپور، مصطفی تقیزاده، سیروس همتی، حمید ابراهیمی، حجتالله سیفی، رحیم بهبودیفر، حمید ابراهیمی و… هنرمندانی بودهاند که تاکنون به تماشای این اثر نمایشی نشستهاند.
علی حیدری، مریم یوسف، شیما خوش اقبال، بهار ذوالقدر، النا مکاری، یاسمن گرکانی، زهره محمودی، ثنا پورکتابی، محمد مغانی، مهراد خورشیدی، شاهد بهوند، کیان مهربان، علی ایزدی، نادیا بخشایشی، سارا واحد نوعی، صبا حضوری، مریم سکوتی، هانیه رحیمی، فردین بیگ زاده، زهرا نادری، هلیا حسنی، حسین پیروز، امیرحسین امیری، نیوشا جوزی نیا، علی زمانی، امین ترکمان، روزبه امرائی، محمد تهرانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
«هِلِ پوک» دارای سه اپیزود است که رخدادها و وقایعی از شهر را روایت میکند.
سعید سیادت (مدیر تولید)، مهسا اسمعیلزاده (طراح صحنه و لباس)، ملیکا راه رخشان (دستیار کارگردان)، علی سعیدی، امیرحسین امیری، امین ترکمان (گروه کارگردانی)، مشکات قربانیان (منشی صحنه)، مشکات قربانیان، علی سعیدی (مدیر صحنه)، جواد غریبی (دستیار طراح صحنه)، هانیه رحیمی، نیوشا جوزینیا (دستیاران طراح لباس)، سید مصطفی طباطبایینسب (سرپرست گروه ساخت دکور)، اسماعیل عباسزاده، مهدی عابدی، هادی عابدی، علیرضا اسکندری، محسن زرآبادی (دستیاران اجرای دکور)، محمد قربانی (نریشن تیزر)، شیرین شندی (نریتور)، فرشاد فیضی، کیمیا زارعی (عکاس)، محمدرضا همتی، مرجان عطاییفر (طراح پوستر، بروشور و تیزر)، محمد تهرانی (مدیر اجرا)، علی کیهانی (روابط عمومی) دیگر عواملی هستند که عطاییفر را همراه میکنند.
علاقهمندان برای تهیه بلیت این نمایش که هرشب ساعت ۲۱ روی صحنه میرود، میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
#اکران سکوت دیگران#
بیست و پنجمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران به پخش فیلمهای مستند میپردازد، به نمایش فیلم مستند «سکوت دیگران» ساخته روبرت باهار و آلمودنا کاراسدو محصول سال ۲۰۱۹ اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، این برنامه روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز برگزار میشود.
پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور احسان آجرلو (منتقد سینما) برگزار میشود.
«سکوت دیگران»، مستندی درباره دوره اختناق ژنرال فرانکو و جنگهای داخلی اسپانیا است.
علاقمندان برای تهیه بلیت میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
#«کرگدن خوانی» تمدید شد#
رویداد «کرگدن خوانی» در خانه هنرمندان ایران، برای دو اجرای دیگر تمدید شد.
«کرگدن خوانی» که به خوانش نمایشنامه «کرگدن» نوشته اوژن یونسکو، نمایشنامهنویس نامدار رومانیایی اختصاص دارد، به کارگردانی کیوان کثیریان، برای دو اجرای دیگر تمدید شد.
بر اساس این گزارش، بخش فارسی «کرگدن خوانی» پنجشنبه و شنبه (۲۶ و ۲۸ مرداد ماه) ساعت ۱۹ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران اجرا میشود.
گفتنی است این رویداد در دو بخش انگلیسی و فارسی از ۱۹ مرداد میزبان تماشاگران بود و بخش فارسی آن با چهار ترجمه از جلال آل احمد، پری صابری، مدیا کاشیگر و سحر داوری اجرا شده است.
نقشخوانان این رویداد عبارتند از: محسن بهرامی، پریسا مقتدی، بهرام سرورینژاد، افسون افشار، نازنین مهیمنی، ناصر مردانی، اسد زارعی، نداکوهی، اردوان زینی سوق، شقایق مسافر، فرزین پورمحبی، شاهرخ رحمانی، فتاح سعادتپور، میر پیمان خوشنویس، مسعود رمضانی، ماهرخ لک، نغمه احمدی، الناز پرویز، بیتا جمالی، رضوان استوار و رومینا مهدوی.
نمایشنامه کرگدن (Rhinocéros) نمایشنامهای است در سه پرده که در سال ۱۹۵۹ نوشته شده و یکی از مهمترین نمایشنامههای قرن بیستم است.
علاقمندان میتوانند برای تهیه بلیت این رویداد به سایت تیوال مراجعه کنند.
#همسر اکبر رادی مهمان سنگلج شد#
حمیده بانو عنقا شب گذشته میهمان ویژه دو نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی میکائیل شهرستانی و «پرده در پرده» به کارگردانی رویا اسدی بود.
به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، بانو عنقا، همسر زنده یاد رادی، در گپ و گفتی کوتاه که پس از تماشای نمایش «پرده در پرده» صورت گرفت، تلاش بازیگران جوان این نمایش را ستود و گفت: هر کدام از این پردههای این نمایش یکی از نمایشنامههای بسیار معنی دار رادی است که در مقاطعی نوشته و زمانه خودش را بیان کرده است. چقدر خوب میشد که تماشاچی قبل از دیدن کار که گوشهای از هر اثر را نشان میدهد، کتاب را کامل میخواند تا با درک بیشتری به تماشا مینشست. من چون کتاب را بارها و بارها خوانده ام لذت بیشتری بردم. نمیدانم تماشاچیان ما آیا مطالعه داشته اند یا خیر و یا تنها به تماشای گوشه هایی از کار نشستند.
وی ادامه داد:این نمایش را باید با مطالعه و شناخت از نمایشنامه های اصلی دید تا درک بهتری از اجرای اثر بدست آورد. به طور نمونه اپیزود آخر که بخشی از نمایشنامه «شب روی سنگفرش خیس» را به نمایش می گذارد از آنچه من در تمرین دیده بودم کوتاه تر هم شده است.
حمیده عنقا در تقدیر از تلاش بازیگران جوان این نمایش گفت: نسبت به بار اولی که من در تمرین دیدم بازیگر ها کامل تر شده بودند ولی نه به اندازه صد در صد. طبیعی است. این ها آماتور هستند و زمان می برد که به کاملترین خودشان برسند. ولی واضح است که زحمت کشیده بودند و با بکار گرفتن راهنمایی هایی شده است و استفاده از همه امکاناتی که داشتیم و یا نداشتیم پیشرفت خوبی را نشان می دهند. معلوم بود که خانم اسدی کارگردان این نمایش زحمت کشیده است. اما بیشتر زحمات بر دوش آقای شهرستانی بوده که مشاور کارگردان بوده اند.
وی تصریح کرد: آینده خوبی برای برخی از این بازیگران جوان میبینم؛ چه در گذشته هم بازیگرانی بوده اند که هنرجو بودند و در کنار آقای شهرستانی حضور داشتند و الان جزو بازیگران خوب ما هستند و همه میشناسیمشان. امیدوارم چنین آیندهای برایشان رقم بخورد.
بانو عنقا در پایان از میکائیل شهرستانی تشکر کرد که همیشه با عشق و علاقه پیگیر کارهای رادی است و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ادامه داشته باشد.
انتهای پیام
نظرات