• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402052516151
  • خبرنگار : 50188

ایسنا گزارش می‌دهد

پیش ثبت نام ۲۷۵ نفر برای کرسی‌های نمایندگی مجلس در چهار شهرستان استان کرمان

پیش ثبت نام ۲۷۵ نفر برای کرسی‌های نمایندگی مجلس در چهار شهرستان استان کرمان

ایسنا/کرمان در مدت هفت روز مهلت پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۷۵ نفر از حوزه‌های انتخابیه سیرجان، برسیر، رفسنجان و انار نام‌نویسی کردند.

به گزارش ایسنا، علی یعقوبی پور فرماندار سیرجان امروز ۲۵ مردادماه در این رابطه اظهار کرد: طی هفت روز مهلت پیش ثبت نام ۱۱۹ نفر با ورود به سامانه خدمات وزارت کشور در انتخابات ‏دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر پیش ثبت نام خود را انجام داده‌اند که از این تعداد ۹۴ نفر مرد و ۲۵ نفر زن هستند. ‏

وی افزود: از کل افراد پیش ثبت نام شده ۲۰ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس و زیر ‏لیسانس، ۸۵ نفر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس، ۱۲ نفر دکتری و دو نفر تحصیلات حوزوی دارند. ‏

یعقوبی پور با اشاره به اینکه دو نفر از پیش ثبت نام شدگان نیز مشمول ماده ۲۹ بوده که از مدیران مستعفی برای شرکت در ‏انتخابات هستند، تصریح کرد: به مردم عزیر شهرستان اطمینان می‌دهم انتخاباتی سالم، امن و بی طرفانه برگزار شود چرا که در انتخابات ملاک اصلی، تشخیص مردم است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مجید دهقانی معاون فرماندار رفسنجان، ۱۵۶ نفر از حوزه انتخابیه انار و رفسنجان پیش ثبت‌نام خود را برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم انجام داده‌اند که از این تعداد ۱۳۰ نفر آقا و ۲۶ نفر خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه این استقبال گسترده نشان دهنده زنده بودن و پویا بودن فضای سیاسی در این دو شهرستان است، افزود: رفسنجان دومین شهرستان در استان کرمان از لحاظ آمار بالای پیش ثبت نام داوطلبین است.

دهقانی بیان کرد: حضور ۱۷ درصدی بانوان در عرصه پیش ثبت‌نام‌های رفسنجان در سطح استان کرمان حائز اهمیت است که نشان از پویایی، فعالیت و احساس مسئولیت بانوان شهرستان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی شهرستان دارد.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان ادامه داد: ۴۲ درصد افرادی که در پیش ثبت‌نام‌های رفسنجان شرکت کردند، جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ ساله هستند که اگر گستره سنی را تا ۴۵ سال افزایش دهیم، این درصد عدد ۶۷ درصد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از بین پیش‌ثبت‌نامی‌های حوزه انتخابیه رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ۲۶ نفر دارای مدرک دکتری، ۱۰۲ نفر کارشناسی ارشد، ۱۶ نفر کارشناسی و ۹ نفر تحصیلات حوزوی را دارا هستند.

دهقانی با اشاره به اینکه ۲۲ درصد از آمار پیش‌ثبت‌نامی‌ها در رفسنجان و انار دارای سابقه ایثارگری هستند، تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذار است و نقش اصحاب رسانه در افزایش مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات کلیدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha