• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402052414930
  • خبرنگار : 71477

روسیه طبق برنامه سامانه‌های اس-۴۰۰ به هند می‌دهد

روسیه طبق برنامه سامانه‌های اس-۴۰۰ به هند می‌دهد

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یکی از کارشناسان دفاعی ارشد روسیه گزارش داد، روسیه طبق چهارچوب زمانی توافق شده، سفارش سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ را به هند تحویل خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هند بزرگ‌ترین واردکننده سلاح جهان است و همچنان برای سلاح‌های متداول غالبا از تکنولوژی روسی استفاده می‌کند اما مقامات در دهلی‌نو ابراز نگرانی کرده‌اند که جنگ روسیه در اوکراین ممکن است ارسال‌های برنامه‌ریزی شده تسلیحات و تجهیزات را به تعویق بیاندازد.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از دیمیتری شوگائف، رئیس سرویس فدرال روسیه برای همکاری‌های نظامی-فنی گزارش داد: تولید سامانه‌های دفاع موشکی تریومف اس-۴۰۰ طبق برنامه در حال انجام است.

وی افزود: انتظار می‌رود ارسال تجهیزات سامانه تریومف اس-۴۰۰ طبق چهارچوب زمانی توافق شده تکمیل شود.

هند در سال ۲۰۱۸ میلادی واحدهای سامانه دفاع موشکی تریومف اس-۴۰۰ را به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار خریداری کرد. سه مورد از این سامانه‌های ارسال شده‌اند و دو مورد دیگر باید ارسال شوند.

طبق این گزارش، این ارسال‌ها قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی تکمیل شوند.

نیروی هوایی هند در مارس سال جاری میلادی اعلام کرده بود، جنگ اوکراین تدارکات دفاعی حیاتی از روسیه را متوقف می‌کند.

در سال‌های اخیر از هند درخواست شده تا به واردات تسلیحاتی خود تنوع ببخشد و یا آنها را با سخت‌افزارهای تولید داخل جایگزین کند.

طبق گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، هند از فرانسه جنگنده، از اسرائیل پهپاد و از آمریکا موتور جت خریداری می‌کند. اما روسیه همچنان درراس تامین‌کنندگان تسلیحاتی هند قرار دارد به طوری که از ۱۸.۳ میلیارد دلاری که دهلی‌نو از سال ۲۰۱۷ میلادی برای واردات تسلیحات هزینه کرده، ۸.۵ میلیارد دلارش از روسیه خریداری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha