• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402052213811

رئیسدانشگاه صنعتی قم:

در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم ایده به محصول تبدیل می شود

در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم ایده به محصول تبدیل می شود

ایسنا/قم رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص راه انداز مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: در این مرکز ایده های صاحب نظران به محصول تبدیل می شود که تا کنون ۱۴ شرکت در این مرکز فعالیت می کنند.

جلال رضایی نور در نشست خبری که ظهر امروز ۲۲ مرداد با اصحاب رسانه در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، به نقش پر رنگ خبرنگاران در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: مسئولین دانشگاهی موظف به ارائه گزارش عملکرد به خبرنگاران هستند چراکه آحاد جامعه باید از ظرفیت های دانشگاهی اطلاع داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به عملکرد این دانشگاه خاطر نشان کرد: این دانشگاه با ۷۲ عضو هیئت علمی و ۲ هزار دانشجو به فعالیت های علمی،پژوهشی و فرهنگی می پردازد.

وی در ادامه افتخارات علمی این دانشگاه را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته دانشگاه صنعتی قم در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

 رضایی نور عنوان کرد: طرح های مبتکرانه ای مانند طرح همیار صنعت در این دانشگاه انجام شده است که در این طرح گروه های ۴ نفره به همراه یک استاد به صورت مسئله محور به‌حوزه صنعت ورود کرده و مشکلات را شناسایی و رفع می کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به برگزاری دوره های مهارت آموزی برای دانشجویان تصریح کرد: این دوره ها برای آماده سازی دانشجویان جهت ورود به بازار کار طراحی شده که با استقبال خوب دانشجویان همراه است.

وی با اشاره به ظرفیت صنایع استان قم در خصوص جذب متخصصین اظهار کرد: ظرفیت شغلی برای فارغ التحصیلان این دانشگاه با توجه به شرایط قم بسیار فراهم است.

رضایی نور با بیان اینکه این دانشگاه در حمایت از پایان نامه های تسهیلات تکمیلی رتبه ۹ کشور را به خود اختصاص داده از ایجاد دوره دکترا مهندسی مکانیک در این دانشگاه نیز خبر داد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم  فعالیت های فرهنگی این دانشگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: برای دومین سال موکل حضرت معصومه(س) در ایام اربعین توسط این دانشگاه در شهر کربلا برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز انتشارات برای این دانشگاه یادآور شد: در کنار چاپ کتب، مجلات تخصصی وعلمی به صورت فعال منتشر می شوند.

رضایی نور در خصوص راه انداز مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: در این مرکز ایده های صاحب نظران به محصول تبدیل می شود که تا کنون ۱۴ شرکت در این مرکز فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان کرد: طبق قانون جهش دانش بنیان هزینه های سازمان ها در حیطه تحقیق و پژوهش از مالیات به صورت مستقیم کسر می شود که این دستاورد بزرگ باید برای سایر کشور ها نیز الگو باشد.

وی در خصوص اقدامات این دانشگاه در حوزه  عفاف و حجاب گفت: ۳۰ عنوان فعالیت مختلف در این حوزه انجام شده است و باید توجه داشت که در این دانشگاه چادر به عنوان حجاب برتر پذیرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha