• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402052112783
  • خبرنگار : 71477

ارمنستان خواستار نشست شورای امنیت برای قره‌باغ شد

ارمنستان خواستار نشست شورای امنیت برای قره‌باغ شد

وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایروان از سازمان ملل خواسته تا نشست فوق‌العاده‌ شورای امنیت را برای گفت‌وگو درباره اوضاع انسانی قره‌باغ برگزار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در این بیانیه آمده است: جمهوری ارمنستان ۱۱ اوت از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نشست فوق‌العاده‌ای را پیرامون وضعیت وخیم انسانی در قره‌باغ در نتیجه محاصره کامل اجباری غیرنظامیان در این منطقه برگزار کند.

مهر مارگاریان، نماینده دائم ارمنستان در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت گفت، به خاطر محاصره کریدور لاچین کمبود کالاهای ضروری از جمله مواد غذایی، دارو و سوخت در قره‌باغ وجود دارد.

دو تن از مخبرهای ویژه سازمان ملل و یکی از کارشناسان مستقل سازمان ملل روز دوشنبه از جمهوری آذربایجان خواستند تا فورا محاصره کریدور لاچین را رفع کند. آنها تاکید کردند که این مسدودیت باعث یک "وضعیت فوق‌العاده انسانی" در این منطقه مورد مناقشه شده است.

ارمنستان و آذربایجان در دهه ۱۹۹۰ و سال ۲۰۲۰ میلادی به خاطر حاکمیت بر منطقه قره‌باغ با یکدیگر وارد جنگ شدند. جنگ یک ماه و نیمه این دو کشور در سال ۲۰۲۰ با آتش‌بسی با میانجی‌گری روسیه و استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در این منطقه پایان یافت.

کریدور لاچین که از طریق آن مواد غذایی، دارو و کمک‌های بشردوستانه از ارمنستان به منطقه قره‌باغ ارسال می‌شود، در سال ۲۰۲۰ توسط افرادی که جمهوری آذربایجان آنها را به عنوان فعالان محیط زیستی معترض به معدن‌کاری ارمنستان در این منطقه توصیف می‌کند، مسدود شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۴:۳۶

جنگ بخاطر اشغال اراضی آذربایجان و آزاد سازی این اراضی صورت گرفت لطفا واقعیتها رو تحریف نکنید در ضمن قره باغ جزو کشور آذربایجان هست و جنگ با پیروزی آذربایجان و با مداخله وحشتزده روسیه جهت آزاد نکردن خانکندی پایان یافت .