• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402051811588
  • خبرنگار : 50560

طی یک سال اخیر صورت گرفت

جذب ۱۹۰ سرمایه‌گذار صنعتی به استان قزوین

جذب ۱۹۰ سرمایه‌گذار صنعتی به استان قزوین

ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: روند رو به رشد شهرک‌های صنعتی و حمایت‌های دولت در استان نشان از جدیت افزایش تولید دارد، به طوری که طی یک سال اخیر ۱۹۰ سرمایه‌گذار صنعتی جذب استان شدند. 

رضا صفاری روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز بزرگداشت صنایع کوچک در سالن اجتماعات شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بالغ بر ۲۱۰۰ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی و نواحی مربوطه دارد که از این تعداد سرمایه‌گذار، بیش از ۹۹۰ طرح تولیدی و صنعتی در استان کلید خورده است. 

وی با بیان اینکه، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، به واسطه شهرک‌ و شرکت‌های صنعتی بالغ بر ۱۱۰۹ طرح تولیدی در دست ساخت و احداث دارد، افزود: روند رو به رشد شهرک‌های صنعتی و حمایت‌های دولت در استان نشان از جدیت افزایش تولید دارد، به طوری که طی یک سال اخیر ۱۹۰ سرمایه‌گذار صنعتی جذب استان شدند. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی افزود: بازسازی و راه‌اندازی واحدهای راکد صنعتی یکی از اولویت‌های این شرکت بوده لذا در این راستا اقدامات قابل توجهی در یک سال گذشته صورت گرفته است. 

وی‌ ادامه داد: با اجرای طرح کارویژه آزادسازی اراضی راکد شهرک‌های صنعتی ۱۶۶ هکتار زمین راکد و معطل در شهرک‌های صنعتی پرتقاضا، بعد از خلع ید آزادسازی شد که ۱۴۲ هکتار از این زمین‌ها در اختیار ۱۹۰ سرمایه‌گذار ذکر شده قرار گرفته است. 

صفاری عنوان کرد: با توجه به برآوردهای صورت‌گرفته در بخش صنعت بالغ‌بر ۶۰ هزار میلیارد تومان در استان قزوین سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که منجر به ۴ میلیون و ۸۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان خواهد شد. 

وی هم چنین اظهار کرد: برای ۴۳۱ هکتار از شهرک‌های صنعتی قزوین سند تک برگی مالکیتی  و همچنین برای ۱۶۴۴ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی سند تفکیکی صادر شده است. 

این مسئول ادامه داد: ۱۳۹ واحد راکد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قزوین وجود دارد که به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی در گذشته تعطیل شده‌اند اما با حمایت‌های دولت سیزدهم، بالغ بر ۹۵ واحد راکد تولیدی به چرخه تولید بازگشته‌اند و برای بازآفرینی ۱۳۰ واکد راکد دیگر برنامه داریم. 

وی‌ در پایان تصریح کرد: شهرک تخصصی انرژی از دیگر برنامه‌های این شرکت است که در حال حاضر زمین آن به سرمایه‌گذار واگذار شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha