• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051710507
  • خبرنگار : 50037

پیش‌بینی برداشت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن هلو و شلیل از باغات اسدآباد

پیش‌بینی برداشت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن هلو و شلیل از باغات اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش‌بینی بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن هلو و شلیل از سطح باغات این شهرستان خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد ۴۵۰۰ هکتار از سطح باغات این شهرستان به باغات هلو و شلیل اختصاص دارد که از میزان سطح ۲۱۳ هکتار باغات شلیل و ۲۵۴ هکتار را باغات هلو شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تراکنش باغات هلو و شلیل این شهرستان مربوط به شهر پالیز بوده و این شهر قطب مهم تولید هلو و شلیل شهرستان به شمار می‌رود، تصریح کرد: به علت پراکندگی و خرد بودن باغات شهرستان کمتر از ۵۰ درصد از باغات اسدآباد به صورت قطره‌ای و مابقی باغات به صورت سنتی و غرقابی از طریق چشمه، قنات، چاه و حق‌آبه آبیاری می‌شوند.

مرادی با بیان اینکه محصول هلو و شلیل علاوه بر مصرف شهرستان و استان همدان به سایر استان‌های سراسر کشور از جمله تهران نیز ارسال می‌شود، ادامه داد: نبود صنایع تبدیلی مرتبط با این امر موجب شده بیشتر هلو و شلیل شهرستان اسدآباد تازه خوری شده و در هنگام ارسال آن به سایر استان‌ها بخشی از محصول در هنگام حمل و نقل و طولانی بودن مسیر مقصد با مشکل ضایعات میوه مواجه شود.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به سطح قابل توجه باغات در شهرستان وجود صنایع تبدیلی در بحث فرآوری میوه و دستگاه میوه خُشک‌کُنی در اسدآباد به‌طور قطع ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی در شهرستان اسدآباد زمینه خوبی را برای ایجاد اشتغال افراد بیکار و همچنین کاهش ضایعات میوه در بر خواهد داشت.

مرادی بیان کرد: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم با توجه به مساعد بودن زمینه محصولات کشاورزی از جمله هلو و شلیل برای احداث صنایع تبدیلی در شهرستان اقدام کنند ضمن اینکه حمایت لازم را در این رابطه از سرمایه گذاران خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha