• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402051609819
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

زمینه توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح استان فراهم شود

اجرای تحقیقات کاربردی بر مبنای حل مسائل منطقه‌ای؛ مزیت مهم جهاددانشگاهی

اجرای تحقیقات کاربردی بر مبنای حل مسائل منطقه‌ای؛ مزیت مهم جهاددانشگاهی

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار نهبندان با اشاره به تلاش و ظرفیت علمی و دانشجویی جهاددانشگاهی، گفت: تفاوت بین جهاددانشگاهی و مراکز علمی، دانشگاهی دیگر وجود تحقیقات بنیادی و کاربردی بر مبنای حل مسائل منطقه‌ای است. 

ابوالفضل ایروانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دستاوردهای جهاددانشگاهی، اظهار کرد: ظرفیت‌های این مجموعه می‌تواند در اختیار ظرفیت سازی بومی قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه ضرورت حضور این نهاد توسعه‌ای در شهرستان‌های استان احساس می‌شود، افزود: تجاری سازی ظرفیت‌ها باید براساس پتانسیل جهاددانشگاهی مورد بهره برداری قرار گیرد. 

فرماندار نهبندان با اشاره به ظرفیت این شهرستان در حوزه محصولات کشاورزی و معادن، تصریح کرد: ظرفیت جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه عملیاتی سازی این پتانسیل‌ها بهره گیری شود. 

ایروانی با اشاره به اینکه تحقیقات و فعالیت‌های این مجموعه، دانشگاه محور، پژوهش محور و مسئله محور بوده و باید بیش از این مورد بهره برداری قرار گیرد، تصریح کرد: جهاددانشگاهی به واسطه تلاش جهادی و ایده پردازی می‌تواند مسائل بومی و منطقه‌ای را حل کند. 

وی با اشاره به تلاش با ظرفیت علمی و دانشجویی جهاد دانشگاهی، بیان کرد: تفاوت بین جهاددانشگاهی و مراکز علمی، دانشگاهی دیگر وجود تحقیقات بنیادی و کاربردی بر مبنای حل مسائل منطقه‌ای است. 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه باید با دید کاربردی، مسائل بومی را حل و رفع کرد، افزود: اگر دامنه و وسعت فعالیت‌های جهاددانشگاهی در شهرستان‌ها توسعه یابد، مزیت‌ها افزایش خواهد یافت. 

ایروانی با بیان اینکه لازم است در فرمانداری‌ها براساس اولویت‌ها و زبان مشترک کارگروه‌هایی مسئله محور شکل گیرد، تصریح کرد: در این راستا اگر جهاددانشگاهی ظرفیت‌هایش را توسعه دهد خواهد توانست بیشتر در حوزه مسئله یابی و حل مشکلات منطقه‌ای مورد استفاده‌ قرار گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha