• جمعه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402051307764
  • خبرنگار : 71469

/روایت روز ورزشی/

عربستان به ما می‌بازد و آمریکا را دور می‌زنیم؟

عربستان به ما می‌بازد و آمریکا را دور می‌زنیم؟

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا،  یوسکو گواردیول تست پزشکی منچسترسیتی را با موفقیت انجام داد. بسیاری از یوسکو گواردیول به عنوان بهترین مدافع جوان اروپا یاد می‌کنند و حتی مورد تمجید لیونل مسی قرار گرفته‌ است. این بازیکن ۲۱ ساله از زمان انتقال از دینامو زاگرب به لایپزیگ در سال ۲۰۲۱، در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا بسیار تأثیرگذار بوده و با ۹۰ میلیون یورو (۹۸.۵ میلیون دلار) به منچسترسیتی قهرمان اروپا پیوست. دو باشگاه سیتی و دینامو زاگرب اوایل این هفته به توافق رسیدند و پپ گواردیولا سرمربی سیتی در کنفرانس مطبوعاتی خود قبل از بازی مقابل آرسنال، فاش کرد که انتقال این بازیکن به سیتی قطعی شده است.

رادوشوویچ پرسپولیس را جریمه می‌کند!

دروازه‌بان کروات سابق پرسپولیس از این باشگاه به فیفا شکایت کرد. در هفته‌های اخیر که موعد قسط سوم رادوشوویچ فرا رسیده بود، مدیران باشگاه پرسپولیس نتوانستند پیش از زمان تعیین شده ۲۰۰ هزار یورو به او بپردازند تا این دروازه‌بان حالا راه فیفا را برای جریمه پرسپولیس در پیش بگیرد. از قرار معلوم بعد از رضایت طرفین برای پرداخت اقساطی مطالبات رادوشوویچ از سوی باشگاه پرسپولیس، دو طرف توافق می‌کنند که در صورت تاخیر در پرداخت هر قسط، ۲۰۰ هزار یورو جریمه در نظر گرفته شود.

فیفا به خاطر ایران، آمریکا را دور می‌زند؟

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران و فیفا برای تامین سیستم کمک‌ داور ویدیویی(VAR) و کنار زدن موانع موجود به راهکار مشترکی رسیده‌اند. بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از هفته آینده آغاز می‌شود که بر خلاف وعده‌های داده شده باز هم جای VAR خالی است. فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین راهکار خود برای دور زدن تحریم‌ها و آوردن VAR می‌خواهد از فیفا کمک بگیرد و در حال مذاکره با این نهاد برای حل مشکلات مربوط تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکاست.

دور زدن سقف بودجه با زیرمیزی و پشت میزی!

مدیرعامل آلومینیوم اراک پیرامون ارزیابی قانون سقف بودجه گفت: در قالب قراردادهای رسمی، با چارچوبی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تدارک دیدند، هیچ کس نمی‌تواند از آن تمرد کند؛ اما این احتمال وجود دارد با روش‌هایی خارج از حوزه فوتبال، سقف قرارداد به وسیله زیرمیزی و پشت میزی نقض شود. سپاهان تنها باشگاهی است که به صورت جدی و البته به گفته محمدرضا ساکت به صورت قانونی اعتراض خود را نسبت به قانون سقف بودجه اعلام کرده است. ساکت، مدیرعامل سپاهان در واکنش به اعلام نکردن فرم سقف بودجه سپاهان به سازمان لیگ (ساعاتی بعد از این موضوع سپاهان فرم سقف بودجه را ارائه کرد) اظهار کرد: برخی اشتباهات در قوانین وضع شده که به صورت مکتوب به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اعلام کردیم تا نشان دهیم چشم و گوش بسته چیزی را امضا نمی‌کنیم. اگر به عنوان آخرین باشگاه بودجه خود را اعلام خواهیم کرد به این دلیل است که مقررات سرا پا اشتباه است. اشتباهات را مکتوب کردیم و به آقایان گفتیم. خواستیم بگوییم باشگاهی نیستیم که چشم و گوش بسته قرارداد امضا می‌کنیم. ما روز گذشته اتمام حجتمان را بر مقررات امسال اعلام کردیم. چه مقررات ۳۰‌ گانه که بسیاری از آن جای اشکال دارد و چه موارد مالی که دقت نظر در آن نشده است.

تیم وزنه‌برداری دختران ایران سوم آسیا شد

تیم ملی وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۳ در رده سوم رده‌بندی تیمی قرار گرفت. رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان دختر آسیا در هند به پایان رسید و تیم ایران در رده‌بندی تیمی سوم قرار گرفت. تیم ایران با هفت وزنه‌بردار نوجوانان و ۴۸۸ امتیاز سوم شد. تیم‌های هند و ازبکستان به ترتیب اول و دوم نوجوانان آسیا شدند. ۱۰ کشور در رقابت نوجوانان آسیا شرکت کرده بودند. دختران وزنه‌بردار نوجوان در این مسابقات سه طلا، چهار نقره و چهار برنز گرفتند.

رونالدو رکورد ۴۲ ساله گرد مولر را شکست

فوق ستاره پرتغالی با گلی که برابر الزمالک مصر به ثمر رساند توانست رکورد بیشترین گل با ضربه سر در تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کند.  کریستیانو رونالدو گل تساوی بخش دیرهنگام النصر را در مرحله یک چهارم نهایی جام قهرمانی باشگاه های عرب به ثمر رساند و باعث شد تیمش به دور بعد صعود کند. این بازیکن کهنه کار پرتغالی گل تساوی را در دقیقه ۸۷  مقابل الزمالک مصر به ثمر رساند. این گل باعث شد تیم عربستانی به مرحله بعد صعود کند و همچنین کریستیانو با گلش رکورد جدیدی را بشکند.

عربستان خودش به ما می‌بازد

رییس فدراسیون فوتبال درباره حاشیه‌های قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری توضیح داد و این نکته را هم گفت که ممکن است بخشی از این قانون تغییر کند. مهدی تاج، ‌ رئیس فداسیون فوتبال درباره قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری اظهار کرد: این قانون از تمام اطلاعات به دست آمده از باشگاه‌ها بود. ایفمارک را جدی کردیم و گفتیم همه باید تست‌های پزشکی را رد کنند چون نیاز بود. آپشن ۲۰ درصد قرارداد را اعمال کردیم چون قبلا آپشن‌های عجیبی در قراردادها بود. فدراسیون قانون ۲۰ درصد آپشن را گذاشت که بازیکنان بیشتر نگیرند. انعقاد قرارداد با پول رایج مملکت را اعمال کردیم تا به گرفتاری شکایت‌ها دچار نشویم. گفتیم قراردادها به صورت یک ساله نباشند تا پای دلال‌ها وسط نیاید. بازیکنی که یک ساله می‌بندد، ایجنت هر سال از او پول می‌گیرد.

تکذیب بازگشت سردار آزمون به روسیه

رئیس هیئت مدیره زنیت در گفتگو با شبکه تلویزیونی مچ تی وی اعلام کرد که اخبار بازگشت سردار آزمون مهاجم ایرانی به این باشگاه صحت ندارد.  الکساندر مدودف، رئیس هیئت مدیره زنیت در مورد بازگشت احتمالی سردار آزمون به روسیه صحبت کرد. پیش از این، فابریزیو رومانو گزارش داده بود که زنیت در مورد انتقال این بازیکن با بایرلورکوزن،   تماس گرفته است. مدودف، رئیس هیئت مدیره زنیت گفت: یک شایعه ایجاد می شود و از این خانه به خانه دیگر می رود و خیلی زود در تمام شهر منتشر می شود. شایعات در مورد آزمون صحت ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۳ ۲۱:۱۳

خدا لعنت کند کسی که با رادوشویچ قرارداد سه ساله بست با رقم بالا با دروازبان نیمکت نشین 😐