• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050905480
  • خبرنگار : 50421

/ جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ باایمان، امید و اعتماد به جوانان/

نیک‌بین: کاربردی نمودن فعالیت‌های پژوهشی از بزرگترین مزیت‌های جهاد دانشگاهی است

نیک‌بین: کاربردی نمودن فعالیت‌های پژوهشی از بزرگترین مزیت‌های جهاد دانشگاهی است

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به کاربردی بودن پژوهش‌های جهاد دانشگاهی و اعتماد این نهاد به جوانان، گفت: از بزرگترین مزایای جهاد دانشگاهی نسبت به دیگر مراکز علمی کشور، کاربردی نمودن فعالیت‌های پژوهشی در این نهاد است.

جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در واحدهای جهاددانشگاهی، به صورت کاربردی بر روی موضوعات خاص هر منطقه کار می‌شود، اظهار کرد: باید تمامی مراکز دانشگاهی برای افزایش اشتغال در کشور مسیر جهاددانشگاهی را در پیش گیرند. از بزرگترین مزایای جهاد دانشگاهی نسبت به دیگر مراکز علمی کشور، کاربردی نمودن فعالیت‌های پژوهشی در این نهاد است.

وی افزود: راه حل مشکل بیکاری و اشتغال در مراکز دانشگاهی دقیقا همین مسیری است که جهاد دانشگاهی از گذشته تا به حال در پیش گرفته است و اگر تمامی مراکز دانشگاهی همین شیوه را در پیش گیرند، بسیاری از مشکلات اشتغال کشور به راحتی حل می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: به نظر من بزرگترین هدفی که جهاد دانشگاهی می‌تواند در پیش بگیرد، تمرکز بر همان علوم و دانشی است که تا کنون در آن‌ها به صورت آزمایشگاهی و تجربی تبحر پیدا کرده است.

نیک‌بین تاکید کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر دانش جوانان و میدان دادن به آنها در زمینه‌های مختلف کاری و اعتمادی که به جوانان دارد، می‌تواند در سطح کشور به الگویی در زمینه دانش‌بنیان تبدیل شود. تقویت روحیه جوانان جز با سپردن کارها به آنان محقق نمی‌شود. تا زمانی که تنها با شعار جوانگرایی و بدون عمل و تکیه به جوانان بخواهیم کار کنیم، وضعیت ما بهتر نخواهد شد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس خاطرنشان کرد: میدان دادن به جوانان نیازمند هزینه است و ما باید این هزینه را پرداخت کنیم تا آینده‌ای روشن برای کشور عزیزمان داشته باشیم. در حال حاضر من عملکرد جهاد دانشگاهی را همسو با این تعاریف می‌بینم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha