• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050704086
  • خبرنگار : 71496

اولین بازدید فرمانده سنتکام از مرز مصر-غزه/ عزم قاهره و واشنگتن برای برگزاری رزمایش

اولین بازدید فرمانده سنتکام از مرز مصر-غزه/ عزم قاهره و واشنگتن برای برگزاری رزمایش

برخی منابع محلی در استان سینای شمالی مصر از بازدید هیأت آمریکایی به ریاست فرمانده سنتکام از مرزهای این کشور با نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، برخی منابع محلی در استان سینای شمالی اظهار کردند، ژنرال مایکل کورلا، فرمانده سازمان تروریستی سنتکام با حضور سرلشکر محمد ربیع، فرمانده دوم ارتش مصر، از مرزهای این کشور با نوار غزه بازدید کرد.

این منابع گفتند، هیأت آمریکایی از گذرگاه رفح در حد فاصل مصر و نوار غزه بازدید کرد.

منابع یاد شده افزودند، هیأت آمریکایی در دفتر ارتش مصر در داخل گذرگاه رفح حضور یافت و فرمانده سنتکام از منطقه مرزی بازدید کرد.

منابع مذکور در ادامه گفتند، این اولین سفر یک مسؤول نظامی آمریکایی به استان سینای شمالی و به شکل خاص به منطقه هم‌مرز با نوار غزه و گذرگاه زمینی رفح بود.

هیأت آمریکایی به دلیل بروز تنش در روابط مصر و رژیم صهیونیستی در پی عملیات محمد صلاح، سرباز مصری که در آن سه نظامی این رژیم در مرزهای مصر با اراضی اشغالی کشته شدند، به اراضی اشغالی سفر کرده و دو روز قبل نیز وارد کشور مصر شد.

سنتکام همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصر و آمریکا خود را برای برگزاری بزرگترین رزمایش سال‌های اخیر آماده می‌کنند و قرار است ۷۰۰۰ نیروی نظامی از ۳۳ کشور در آن مشارکت کنند.

طبق این بیانیه، فرمانده سنتکام ضمن دیدار با سرلشکر ربیع در گذرگاه رفح، از برخی تاسیسات موجود در آنجا بازدید کرده و برای بررسی توانمندی‌های فعلی و ارتقاهای آتی همراه با فرمانده دوم ارتش مصر، در ورودی گذرگاه حاضر شد.

بر اساس بیانیه یادشده، مسؤولان دو طرف اقدامات مستمر برای بهبود وضعیت امنیتی مرزهای مصر و نوار غزه را بررسی و بر اهمیت ویژه گذرگاه رفح تاکید کردند.

طبق بیانیه یادشده، در این دیدار درباره آمادگی‌های نهایی برای رزمایش‌های "ستاره درخشان" که ماه آتی برگزار خواهد شد و بزرگترین رزمایش در نوع خود با حضور بیش از ۷۰۰۰ نظامی از ۳۳ کشور خواهد بود، گفت‌وگو کردند.

ارتش مصر پنج شنبه از سفر فرمانده سنتکام به مصر در راس یک هیات نظامی خبر داده بود.

ارتش مصر اعلام کرد که ژنرال کورلا و هیات همراهش در این سفر با اسامه عسکر، رئیس ستاد کل ارتش مصر دیدار کرده و برخی موضوعات مهم مشترک را با توجه به همکاری‌های نظامی نیروی‌های مسلح مصر و آمریکا مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha