محمدرضا اسدی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: واحد روابط عمومی و آموزش همگانی باید مردم را از بحران کمآبی کنونی آگاه کند تا برای گذر از این بحران، نهایت همکاری و مساعدت را در بخش مدیریت مصرف بهینه داشته باشند.
وی افزود: رفع موانع موجود در اجرای طرحهای آبرسانی، بررسی و پایش وضعیت تأمین و توزیع آب روستاها، اطمینان از آماده بودن شرایط خدمترسانی به مردم، میزان وضعیت تأمین آب، اطمینان از کیفیت مطلوب و بهداشتی آب آشامیدنی از جمله اولویتهای فعلی است.
اسدی تصریح کرد: لزوم ادامه حفر چاه، تجهیز چاههای موردنیاز و تکمیل خطوط انتقال بهمنظور آبرسانی سریع به مشترکان در تابستان پیش رو از دیگر اقدامهای پیشگیرانه برای تأمین آب آشامیدنی و گذر از پیکبار تابستان باید مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان، افزود: با توجه به وضعیت مصرف و بحران پیش رو اجازه نمیدهیم عدهای به بهانه پرداخت هزینه ناچیز هر طور که خواستند از آب استفاده کنند، بنابراین برای همه مشترکان پر مصرف اخطار صادر شده و مصرف همه مشترکان پایش میشود.
وی تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب کاشان مسئول تأمین آب آشامیدنی مردم است، ولی برخی با خرید اشتراک آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز استفاده میکنند که همه این اشتراکها قطع میشود.
معاون بهرهبرداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز از برنامهریزی این شرکت برای پایدارسازی شبکههای توزیع آب روستاهای تحت پوشش در ۱۸ ماه آینده با اصلاح و بازسازی شبکه و انشعابها خبر داد.
علی دلخواه افزود: نوسازی و بازسازی شبکه و انشعابها، نقش مؤثری در کاهش هدر رفت آب و پایدارسازی شبکههای آبرسانی دارد و هزینه اصلاح و بازسازی شبکه و انشعابات روستایی از محل اعتبار طرح جهاد آبرسانی تأمین میشود.
وی گفت: شرکت آب و فاضلاب کاشان در سال گذشته با هزینهای بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال(۳۵ میلیارد تومان) از محل اعتبارهای عمرانی و داخلی، موفق به اصلاح ۴۲ کیلومتر شبکه آبرسانی و اصلاح ۵۳۰۰ فقره انشعاب در بخش شهری و روستایی شده است.
معاون بهرهبرداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به افزایش هزینههای خرید و اجرای تأسیسات آبرسانی، تصریح کرد: برنامههای بازسازی شبکههای فرسوده، برای پایدارسازی شبکه توزیع آب با جدیت بیشتری دنبال شده و تاکنون ۸,۸ کیلومتر شبکه و ۱۰۲۴ فقره انشعاب اصلاح شده است.
انتهای پیام
نظرات