• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402050703911
  • منبع : جهاد دانشگاهی

پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع کارآفرینی معرفی شدند

پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع کارآفرینی معرفی شدند

براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع کارآفرینی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID، پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در این پایگاه با موضوع کارآفرینی براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.

کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی اتفاقی است که در محیط و مکان‌های مختلف اتفاق می‌افتد و باعث رشد اقتصادی می‌شود. کارآفرینی با ایجاد نوآوری باعث ایجاد موقعیت‌های اقتصادی می‌شود. کارآفرینی باعث کشف، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت‌های جدید شده و در نهایت منجربه تولید کالا و خدمات جدیدی می‌شود که قبلاً وجود نداشته است. می‌توان چنین گفت که کارآفرینی خلق و ایجاد فکری ارزشمند از هیچ است.

کارآفرینی، رفتار است. به‌همین دلیل در کارآفرینی به تقویت رفتارهای کارآفرینانه توجه می‌شود. افرادی که روحیه کارآفرینی دارند برای راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد شغل برای خود و دیگران تلاش می‌کنند.

روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است. به‌همین مناسبت در این گزارش، به بررسی مقالات فارسی با موضوع کارآفرینی در حوزه‌های موضوعی مختلف خواهیم پرداخت.

معرفی مقالات پربازدید علمی با موضوع کارآفرینی

جدول ۱، مقالات فارسی با موضوع کارآفرینی که بیشترین بازدید را داشته‌اند، نشان می‌دهد.

براین اساس مقالات «بررسی رفتار کارآفرینانه مدیران میانی دانشگاه تهران»، «تحلیل نظریه پخش فضایی در کارآفرینی و نقش آن در توسعه کالبدی نواحی روستایی (مورد مطالعه: دهستان سولقان)» و «جایگاه مهارت آموزی در دانشگاههای نسل سوم» به‌ترتیب بیشترین بازدید را در میان مقالات فارسی مرتبط با کارآفرینی داشته‌اند.

مقاله‌ی «بررسی رفتار کارآفرینانه مدیران میانی دانشگاه تهران» در سال ۱۳۹۳ با همکاری سه نویسنده در مجله پژوهشنامه مدیریت اجرایی منتشر شده است. در این مقاله چنین بیان شده که رفتار کارآفرینانه، رفتارهایی است که افراد در شرایط عدم اطمینان با استفاده از منابع و امکانات سازمان انجام می‌دهند. این مقاله به این نتیجه رسیده که حذف تشویقات زائد اداری (۶۴درصد)، تمایل (۷۷درصد)، برخورداری از درک استراتژیک، محیط کاری پرانرژی (۲۴درصد) و فضای حمایتی (۶۳درصد) از عوامل پنچ‌گانه رفتار کارآفرینانه مدیران است.

جدول ۱. مقالات فارسی پربازدید با موضوع کارآفرینی

بازخوانی مقالات مرتبط با کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در SID

کلمات کلیدی مقالات فارسی با موضوع کارآفرینی

کلمات کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خود را در کلمات کلیدی نشان می‌دهد.

شکل ۱، کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی با موضوع کارآفرینی را نشان می‌دهد.

براین اساس «کارآفرینی سازمانی»، «دانشگاه کارآفرین» و «آموزش کارآفرینی» کلمات کلیدی هستند که بیشترین بسامد را در میان کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی مرتبط با کارآفرینی داشته‌اند.

بازخوانی مقالات مرتبط با کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در SID

شکل ۱. کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی با موضوع کارآفرینی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha