• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050201457
  • خبرنگار : 50107

روز تذکر در شورای شهر مشهد

روز تذکر در شورای شهر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی اعضای شورای شهر مشهد در جلسه امروز شورا چند تذکر به شهردار ی و همچنین چند تذکر به یکدیگر دادند.

امروز، ۲ مردادماه، در هشتادوپنجمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، سید حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهردار اظهار کرد: با عنایت به تصویب عناوین مطالعاتی شهرداری در بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد و ابلاغ منابع و مصارف بودجه با توجه به بررسی به عمل آمده، پیشرفت فیزیکی و مالی پروژه‌های مطالعاتی مستلزم اجرای پروژه‌های عمرانی است که تاکنون بعد از گذشت چهار ماه از سال اقدامات موثری مشاهده نمی‌شود. حاصل این موضوع موجب عدم اجرای پروژه‌ها و تحقق بودجه مصوب در سال جاری می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شورا عنوان کرد: فصل دهم در آیین‌نامه اجرایی ما در زمینه استعفای اعضا و رسیدگی به آن مشخص است. اعضای شورای شهر برای سلب عضویت ‌و استعفای خود باید این موضوع را در شورا طرح کنند، عضو باید دلایل خود را مطرح کند و اعضا رای‌گیری کنند.

وی افزود: سلب عضویت به وسیله شورا انجام می‌شود اما چرا فرمانداری در زمینه استعفای آقای خلاقی امیری اقدام کرده، در حالی که باید از فرایند شورای شهر انجام شود؟ این ماده قانونی را از فرمانداری مطالبه کنید تا حتما فرایند برگردد و براساس قانون مکتوب سلب عضویت شود. 

عضو بودن مدیران عامل در هیات‌مدیره، خلاف قانون و فسادزا است

در بخش دیگری از جلسه خلیل موحدی محصل، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری تصریح کرد: در برخی از هیات‌مدیره‌ها، مدیران عامل نیز جزو هیات‌مدیره هستند که این خلاف قانون و فسادزا است. از شهردار تقاضا دارم که این نکته را رعایت کنند. مدیران عامل باید تحت نظارت هیات‌مدیره باشند. 

در ادامه مهدی ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری در خصوص نطق پیش از دستور دو نفر از اعضای شورا گفت: در خلال نطق پیش از دستور دو نفر اعضای شورا چند نکته بیان شد. اول اینکه مدیران شهرداری کارشناس، دست‌پاک، توانمند و مشغول فعالیت هستند، اینکه با ادبیات مطلق و کلی عملیات اعضا را زیر سوال ببریم در شان شهرداری و شورا نیست.

وی ادامه داد: یکی از اعضا نیز بیان کردند که در این دو سال شورا عملکرد خوبی نداشته و برخی سکوت کردند، البته حق دارند زیرا هفته آینده انتخابات هیات رئیسه است و به رای نیاز دارند. شورای شهر عملکرد خوبی داشته و روابط عمومی باید دوباره این عملکرد را به روزرسانی و اطلاع‌رسانی کند تا عملکرد شورا مورد هجمه قرار نگیرد. 

نمی‌خواهیم دوباره برای انتخاب شهردار توبه کنیم

در بخش دیگری از جلسه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: یاد ایام رای اعتماد به شهردار کنیم که ما قصد نداریم دوباره برای انتخاب شهردار توبه کنیم. جناب شهردار این را مد نظر قرار دهید که چه افرادی برای انتخاب شما چه مطالبی را نثار ما کردند و به ما گفتند که با این انتخاب باید دوباره بروید در حرم توبه کنید.

وی افزود: آقای عضو محترم شورا روزی که شهردار انتخاب شد بعد از دو هفته هر روز التماس می‌کردید که جلسه بگذاریم و برای انتصابات صحبت کنیم و می‌گفتید این سهم شما و این هم سهم ما. ما آن روز زیر بار نرفتیم و قبول نکردیم. امروز چه کسی به دنبال انتصابات است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: من افرادی که مومن و انقلابی بودند را به عنوان پیشنهاد به شهردار معرفی کردم اما منصوب نکردید و نخواهید کرد، نیازی هم نیست انتخاب کنید. اگر نیازی هست نام افرادی که به دنبال انتصاب جدید هستند را تک تک بیان کنم. عضو محترم شورا، اعضا که هستند و در اینجا حضور دارند، آیا یادت رفته و بعد روایت، احادیث و بیانات مقام معظم رهبری را برای ما می‌گویید. شما دنبال انتصابات هستید نه ما و ما نیاز به توبه دوباره نداریم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha