• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402050200952
  • خبرنگار : 50513

اعمال تدابیر ترافیکی ایام محرم در زنجان

اعمال تدابیر ترافیکی ایام محرم در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تدابیر ترافیکی و آمادگی برای پوشش ترافیکی در شب‌های ماه محرم و دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم اعمال شده است.

سرهنگ مجید باقری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار کرد: با توجه به اینکه امنیت ترافیکی شهروندان برای پلیس راهور مهم است، به‌ صورت ویژه تخلفات رانندگی در شب‌های ماه محرم کنترل می‌شود.

وی افزود: با توجه به حضور هیئات‌ مذهبی در سطح شهر، مساجد و تکایا و برگزاری مراسم عزاداری، پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای روان‌سازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهروندان طرح ویژه ترافیکی اجرا می‌کند و تدابیر ترافیکی و آمادگی برای پوشش ترافیکی در شب‌های ماه محرم و دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم اعمال شده است.

باقری با اشاره به ابلاغ موارد و نکات لازم به هیئت‌ها از جمله مسدود نکردن معابر، تصریح کرد: هیئت‌ها همچنین در رابطه با مشکلات ترافیکی که ممکن است به دنبال ایجاد داربست، نصب بنر، توزیع نذورات و ... برای مردم به وجود آید، مسئول هستند. همچنین هیئت‌ها باید به زمان تعیین شده برای انجام عزاداری توجه داشته باشند و آن را رعایت کنند.

وی تشریح کرد: در هنگام پخش نذورات نیز باید به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری شده و به ماموریت خودروهای امدادی و انتظامی نیز خللی وارد نشود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به پوشش مشکی و تیره عزاداران، گفت: لازم است رانندگان با دقت بیشتری در این ایام رانندگی کنند و عزاداران نیز از محل‌های مجاز و دارای دید کافی برای عبور از عرض معابر استفاده کرده و تا حد امکان از شلوار یا کیف با رنگ روشن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نهی از منکر مختص به مسائل دینی نیست و شهروندان به افراد متخلف راهنمایی و رانندگی تذکر دهند، اذعان کرد: برابر مفاد آیین‌نامه راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دسته‌ها و جمعیت ممنوع است؛ بنابراین رانندگان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه با فاصله مناسب از دسته‌های عزاداری حرکت کنند.

این مقام انتظامی در خصوص شعارنویسی روی خودروها نیز گفت: شعارنویسی‌ها نباید به گونه‌ای باشد که شیشه خودرو پوشانده شده و مانع مشاهده داخل خودرو شود و در صورت مشاهده چنین مواردی، خودرو توقیف خواهد شد. همچنین گل‌آلود کردن خودروها نیز ممنوع است.

باقری با بیان اینکه 100 درصد نیروهای پلیس در ایام محرم آماده‌باش هستند، متذکر شد: پلیس راهنمایی و رانندگی طی شب‌های برگزاری مراسم عزاداری محرم و دسته‌های عزاداری در کنار هیئات‌ مذهبی حضوری فعال خواهد داشت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با رعایت به توصیه‌های پلیس و همکاری مردم در این ایام، انشاءالله عزاداری محرم به صورت باشکوه برگزار شود و شاهد حوادث ناگوار رانندگی برای عزاداران نباشیم و از شهروندان می‌خواهیم با خدمتگزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن‌سازی مسیرها داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha