• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402050100520
  • خبرنگار : 50039

فرماندار مراوه‌تپه عنوان کرد:

مراوه‌تپه میراث‌دار تبعیض در ادوار گذشته

مراوه‌تپه میراث‌دار تبعیض در ادوار گذشته

ایسنا/گلستان فرماندار مراوه‌تپه، این شهرستان را میراث‌دار تبعیض، عدم توجه و محرومیت در ادوار گذشته دانست و گفت: بار این کم‌کاری به دولت سیزدهم تحمیل شده است.

لقمان قربانی ظهر امروز یک‌شنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۲ در نشست با رئیس، معاونین و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مدیریت شبکه بهداشت شهرستان مراوه‌تپه اظهار کرد: تأمین «سلامتی» هدایت جامعه به سمت پویایی بوده و باید همه اولویت‌ها به حوزه سلامت اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه ساخت ۵. ۹۹ درصد خانه‌های بهداشت موجود در استان گلستان در دولت سیزدهم ایجاد شده است، ادامه داد: این اتفاق در حالی افتاده است که باید پروژه‌های مربوطه در ۱۰ سال گذشته تکمیل می‌شد.

فرماندار مراوه‌تپه با تأکید بر اینکه دولت دکتر رئیسی در رفع محرومیت‌ها مسئولانه ورود کرده است، افزود: تبعیض‌های انجام گرفته در سنوات گذشته آسیب‌های جدی به این شهرستان زده است.

وی مراوه‌تپه را میراث‌دار تبعیض، عدم توجه و محرومیت ادوار گذشته دانست و خاطرنشان کرد: نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن، استفاده از آمبولانس‌های مستهلک، کمبود پزشک در گلیداغ، کمبود نیروی فنی ستادی، انتظامات و سرایداری نیز نتیجه همین بی‌توجهی‌های گذشته است.

فرماندار مراوه‌تپه مساعدت جهت احداث مرکز جامع سلامت روستاهای یانبلاق و آق تقه را بسیار مهم برشمرد و گفت: پیش از این قول واگذاری ۱۲ دستگاه موتورسیکلت به خانه‌های بهداشت جهت ارائه خدمات به عشایر داده شده بود که باید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه زحمات بسیاری توسط رئیس شبکه بهداشت شهرستان برای توسعه فضای سبز مراکز بهداشتی کشیده شده است که قابل تقدیر است، تصریح کرد: این را مدنظر داشته باشید که پرداخت هزینه‌های سال ۱۳۹۸ می‌تواند در ایجاد انگیزه بیشتر در مناطق مرزی مثمرثمر باشد و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

این مقام مسئول در پایان از ارسال درخواست تخصیص اعتبار آبرسانی و گازرسانی به تعدادی از مراکز و حصارکشی ۱۴ واحد خانه بهداشت خبر داد و اضافه کرد: باید با تعامل، همکاری و هم افزایی زمینه توسعه و عمران کشو را در همه حوزه‌ها فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از «سلیمان غراوی» به عنوان بهورز بازنشسته و ۲ تن از بانوان بهورز که در خصوص باروری جمعیت اقدامات تأثیرگذار داشتند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha