• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402042918844
  • خبرنگار : 50006

رئیس دادگستری اهر:

هیات‌های عزاداری از انسداد خیابان و ایجاد ترافیک خودداری کنند

هیات‌های عزاداری از انسداد خیابان و ایجاد ترافیک خودداری کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دادگستری اهر گفت: هیات‌های مذهبی و عزاداری از هرگونه انسداد خیابان‌های اصلی و ایجاد ترافیک در مناطق مختلف این شهرستان جدا خودداری کنند تا مشکلی برای همشهریان ایجاد نشود. 

حجت الاسلام محمد علی نظری در جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات و پیشگیری از وقوع سرقت در شهرستان اهر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم و صفر افزود: امروز هرچه داریم به برکت عزاداری‌ها در روزهای محرم و صفر است و باید مسئولان ذیربط با مدیریت و برنامه ریزی صحیح عزاداری‌ها را به سمت عزاداری‌های سنتی سوق دهند تا برخی از آسیب‌های اجتماعی این دوماه عزیز رفع شود. 

وی از دستجات و هیئت‌های عزاداری خواست در روزهای عزاداری سید الشهدا (ع) مراعات حال همشهریان را داشته باشند و با رعایت نظم و انضباط و طبق قانون و مقررات عمل کنند و همچنین از هیئت‌های عزاداری شاه حسین گویان نیز خواست در این ایام حتما به قوانین و مقررات احترام گذاشته و با ایجاد نظم و انضباط به عزاداری‌های خود بپردازند تا موجب آزار و اذیت همشهریان نشوند.   

وی در خصوص جلسه پیشگیری از وقوع سرقت در شهرستان اهر نیز گفت: خوشبختانه در بحث سرقت در این شهرستان تاکنون سرقت‌های خشن، مسلحانه و خطرناک نداشتیم و بیشترین سرقت‌ها مربوط به خانه باغ‌ها می باشد. 

حجت‌الاسلام نظری در ادامه به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در اسفند ماه سالجاری نیز اشاره کرد و افزود: همه تلاش دستگاه قضایی در برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور، بانشاط و با حضور حداکثری مردم است و در این راستا دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی در بحث انتخابات بی طرف هستند و هیچ اداره  و دستگاهی حق استفاده از اموال دولتی را له یا علیه کاندیدای احتمالی انتخابات را ندارد و در صورت بروز تخلف از هر اداره و دستگاهی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. 

وی گفت: طبق دستور رئیس دستگاه قضایی در مورخه خرداد ماه مبنی بر تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی این ستاد در اهر نیز تشکیل و از وظایف این ستاد علاوه بر هماهنگی با ناظران شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی در امر انتخابات مطابق محدوده مقررات، کلیه اقدامات انتخاباتی، اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه ضروری با هدف پیشگیری از جرائم انتخاباتی نیز به صورت مداوم پایش و رصد خواهد شد. 

رئیس دادگستری اهر در ادامه از وظایف دیگر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات را ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد در جهت پیشگیری از جرائم انتخاباتی و همچنین از مهمترین آن را انعکاس به موقع و سریع اخبار و رویدادهای انتخابات به این ستاد و انتقال فوری آن به مراجع ذیربط قوه قضائیه عنوان کرد. 

وی همچنین از تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی سریع به تخلفات انتخاباتی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: انتخابات یک موضوع مقدس و دستاورد مهم نظام جمهوری اسلامی است که در طول بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب با حضور پرشور و حداکثری مردم در صحت کامل برگزار و همچنان نیز پرشکوه تر از همیشه برگزار خواهد شد. 

عزاداری های اباعبدالله الحسین (ع) نباید باعث اخلال در نظم و آسایش عمومی شود

دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز مراسمات عزاداری، ضمن انتقاد از انسداد خیابان‌های اصلی توسط برخی دستجات عزاداری گفت: عزاداری‌های سید الشهدا(ع) نباید باعث اخلال در نظم و آسایش عمومی شود.

علی فاضلی افزود: انتظار داریم عزاداری‌ اباعبدالله الحسین(ع) بیشتر در فضاهای باز برگزار شود تا برای مردم مانعی ایجاد نکند. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر برخورد جدی با هرگونه قاچاق کالا و اجناس ضروری و غیرضروری مردم با اشاره به اینکه هرگونه خرید خارج از سامانه یکپارچه سازی آرد جرم بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد از جمع آوری موتورسیکلت‌های فاقد مجوز و غیر مجاز در سطح شهر اهر نیز خبر داد. 

وی همچنین به تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در شهرستان اهر نیز اشاره کرد و افزود: اکثر تبلیغات در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و نیاز است هرچه سریعتر با تشکیل کمیته پایش و رصد فضای مجازی برای مقابله و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اقدام شود و در این راستا نیز مهمترین وظیفه این کمیته پیشگیری و یا تشکیل پرونده برای متخلفان انتخاباتی می باشد که با هیچ کس تعارفی نداریم. 

وی در ادامه به آمادگی کمپ ترک اعتیاد شهرستان اهر برای پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر نیز اشاره کرد و ضمن تقدیر از شهرداری و اداره بهزیستی در حمایت از این کمپ گفت: بیشترین سرقت‌ها در این شهرستان مربوط به معتادان می‌باشد که امیدواریم با جمع آوری معتادان توسط نیروی انتظامی و سایر نیروها و تحویل این معتادان به کمپ ترک اعتیاد شاهد کاهش میزان سرقت در این شهرستان باشیم. 

فاضلی همچنین خواستار شناسایی سارقان حرفه‌ای و سابقه دار که به صورت ناشناس و با خودروهای پلاک جعلی در روستاها تردد دارند توسط بخشداری، دهیاران، شوراهای روستایی و اهالی روستاهای اطراف اهر و معرفی آنها به مراجع قانونی شد. 

بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در این شهرستان مربوط به خانه باغ‌ها است

فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در این شهرستان مربوط به خانه باغ‌هایی است که در اطراف اهر به صورت غیر مجاز یا مجاز احداث و به حال خود رها شده‌اند. 

سرهنگ قدرت آقاپور افزود: علاوه بر سرقت اجناس و لوازم خانه باغ‌ها بیشترین سرقت در شهرستان اهر مربوط به سرقتهای خورد و لوازم داخل خودروها است که این سرقت‌ها نسبت به سال گذشته تنها ۵ درصد افزایش دارد. 

وی در ادامه جمع آوری معتادان و انتقال آنها به کمپ ترک اعتیاد شهرستان اهر را از اولویت کاری برشمرد و گفت: با جمع آوری معتادان از سطح شهر شاهد کاهش سرقت در این شهرستان خواهیم بود. 

وی سرقت کابل توسط سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در روستاهای اطراف شهرستان اهر را از معضلات جدی عنوان کرد و از دهیاران، بخشداری و مردم روستاها این شهرستان خواست در صورت هرگونه مشاهده افراد ناشناس و خودروهای با پلاک جعلی موضوع را بلافاصله به پلیس و مراجع قانونی اطلاع دهند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha