• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042113503
  • خبرنگار : 50107

استاندار خراسان رضوی در مانور امداد و نجات ولایت:

رزمایش‌ها یک ضرورت قطعی است

رزمایش‌ها یک ضرورت قطعی است

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: رزمایش‌ها یک ضرورت قطعی است تا بتوانیم در مواقعی که نیاز واقعی داریم به بهترین شکل ماموریت خود را انجام دهیم.

یعقوبعلی نظریف امروز ۲۱ تیر ماه، در مانور امداد و نجات ولایت که در بوستان بهار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دو نوع تمرین و رزمایش داریم. یک نوع بخشی و دستگاهی است که براساس سناریوهای دستگاهی طراحی و انجام می‌شود و سایر دستگاه‌ها کمک و همراهی می‌کنند. این رزمایش نیز با محوریت هلال احمر طراحی شده و مابقی دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی، انتطامی و بسیج حول سناریوی هلال احمر کمک کردند.

وی ادامه داد: نوع دیگر رزمایش‌های عام است که به طور متمرکز باید سناریوسازی شود و همه دستگاه‌ها نقش خود و ماموریت‌هایی که تعریف شده را اجرا کنند و و در مقاطع مختلف زمانی پیاده‌سازی شود.

نظری با بیان اینکه رزمایش‌ها یک ضرورت قطعی است تا بتوانیم در مواقعی که نیاز واقعی داریم به بهترین شکل ماموریت خود را انجام دهیم، عنوان کرد: آمادگی دستگاهی و بخشی لازم و مدیریت در محل بسیار مهم است. حضور به موقع، آمادگی دستگاهی در منطقه حادثه‌دیده و مدیریت در صحنه و مدیریت تاکتیکی بحران در محل حائز اهمیت است.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما به تمرینات مشترک بین دستگاهی برای مدیریت دقیق در صحنه و انجام هماهنگی‌های لازم ماقبل آن نیاز داریم. اقتضائات محلی و منطقه‌ای و لحاظ آن‌ها در تمرینات فوق العاده مهم است. باید مولفه‌های اختصاصی در محل شناسایی و لحاظ شود. ما باید حداقل سالی یک بار عملیات مشترک داشته باشیم تا به آنچه که در صحنه عمل واقعی نیاز است، نزدیک شویم.

محسن ذاکریان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد: مانور امداد و نجات منطقه شمال شرق کشور با همکاری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و کلیه دستگاه‌های ستاد بحران انجام شد.

وی ادامه داد: این مانور با فرض یک زلزله ۶.۲ ریشتری برنامه‌ریزی شده که در محور مشهد به کلات قرار دارد و مناطق مشهد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین لازم است اردوگاه‌های متعدد اسکان اضطراری برپا شود. یکی از اردوگاه‌ها در بوستان بهار جانمایی شده است. در مانورهای دیگر می‌توان مناطق دیگری را انتخاب کرد.

ذاکریان گفت: در این مانور چندین عملیات همزمان امداد و ‌نجات از جمله عملیات ارزیابی، جست‌وجو و نجات، آزادسازی اقلام اضطراری، خودروهای امدادی و رهاسازی نیروهای امدادی توسط بالگرد انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی افزود: همزمان دستگاه‌های مختلف با ظرفیت لجستیکی و نیروهای عملیاتی خود مستقر شدند و یک اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۱۰۴ دستگاه چادر را با کلیه خدمات از جنبه آب، برق و سرویس‌‎های بهداشتی برپا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha