• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402042012633
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل عنوان کرد:

سیاست پارک علم و فناوری، توسعه متوازن در کلیه شهرستانهای استان اردبیل است

سیاست پارک علم و فناوری، توسعه متوازن در کلیه شهرستانهای استان اردبیل است

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان توسعه متوازن را در کلیه شهرستانهای استان اردبیل از اهداف پارک برشمرد و گفت: نسبت به موضوع مالکیت مادی و معنوی مخترعان و فناوران استان حساسیت داریم.

یوسف عباسپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سیاست پارک علم و فناوری توسعه متوازن در کلیه شهرستانهای استان می باشد، افزود: در همایش کشوری معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و تحقیقات، با دانشگاه پیام نور تفاهم نامه ای منعقد شد و پارک علم و فناوری استان می تواند بر مبنای آن در هر شهرستانی که شعبات دانشگاه پیام نور دایر است داخل این دانشگاه مرکز کارآفرینی و نوآوری تأسیس کند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست وزارت علوم و تحقیقات گسترش مراکز نوآوری و رشد می باشد، گفت: باید همه آنها زیر یک پارک علم و فناوری فعالیت کنند.

عباسپور اظهار کرد: دو مرکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری و ۵ مرکز دانشگاهی و همچنین ۲ مرکز رشد دستگاهی در استان اردبیل داریم.

رئیس پارک بیان کرد: در بین شهرستانها مراکز رشد شهرستانهای گرمی و مشکین شهر را داریم و بنا داریم این مراکز در سایر شهرستانها نیز گسترش پیدا کند.

عباسپور با بیان اینکه مسئولان شهرستانهای استان با ارائه الزامات اولیه بخصوص در اختیار قرار دادن ۵۰۰ متر ساختمان و امکانات اولیه و تأمین نیروی انسانی می توانند درخواست تأسیس مراکز رشد را داشته باشند، اضافه کرد: طبق سیاست های جدید پارک در کلیه شهرستانها بصورت مشترک مراکز رشد تأسیس خواهیم کرد و راه اندازی و حمایت و پیش برندگی این مراکز با پارک علم و فناوری استان خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان با اشاره به اینکه نسبت به موضوع مالکیت مادی و معنوی مخترعان و فناوران استان حساسیت داریم، ادامه داد: در این زمینه برخی مواقع شکایتهایی داشته ایم.

عباسپور پارک علم و فناوری را تنها مرجع ثبت و ارزیابی اختراعات در سطح استان اردبیل برشمرد و گفت: در فرآیند ثبت اختراع اظهارنامه سازمان ثبت اسناد توسط مخترعان ثبت میشود و به پارک علم و فناوری ارجاع داده میشود و در پارک با حضور داوران مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: داوران سایت های ثبت اختراع را بررسی می کنند و با رؤیت کوچکترین تشابه، مدارک ثبت اختراع استخراج و در صورت تشابه ۵۰ درصدی بین اختراع ها، درخواست ثانوی را مردود اعلام می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: تا زمان ثبت ایده مخترعان محرمانگی و حفظ امانت توسط همکاران و داوران پارک رعایت می شود.

عباسپور خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی بین مراکز رشد و پارک علم و فناوری بوجود آمده و هر ایده ای که در مراکز رشد ثبت شود قبل تر از آن حتماً باید از پارک استعلامات لازم اخذ شود.

این مقام مسئول استان اعلام کرد: آرشیو اختراعات با مشخصات مخترعان آن موجود می باشد و هر مخترعی که اولین اظهارنامه ثبت اختراع را تنظیم و ثبت کند ایده به نام او در سازمان ثبت مالکیت مادی و معنوی ثبت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha