• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402041408629
  • خبرنگار : 50295

رضا میرکریمی:

زنجان می‌تواند مهد جشن‌های آیینی و ملی باشد

زنجان می‌تواند مهد جشن‌های آیینی و ملی باشد

ایسنا/زنجان کارگردان فیلم سینمایی «نگهبان شب» گفت: زنجان فقط با صنایع‌ دستی نباید شناخته شود، این منطقه می‌تواند مهد جشن‌های آیینی، ملی و بین‌المللی باشد.

سیدرضا میرکریمی شامگاه روز گذشته (۱۳ تیرماه) در نمایش اختصاصی فیلم سینمایی «نگهبان شب» و آیین تجلیل از استاد علی‌اکبر اصانلو هنرمند پیشکسوت تعزیه، تلویزیون، سینما، با بیان اینکه یک شهر زمانی با تشخص شناخته می‌شود که ساکنان آن احساس کنند به یک نسبتی به همدیگر وصل هستند، اظهار کرد: اتفاقات مختلف خاطراتی را می‌سازد که افراد را به هم وصل کند، اگر وابستگی فرهنگی نباشد شهر فقط محل تجمع افراد تنهایی خواهد بود که افسرده و مایوس هستند.

وی با بیان اینکه جامعه متمدن قصه‌های زیادی برای بازگو کردن دارد و سرگذشت زیادی دیده و در بزنگاه‌های سخت می‌تواند خوب عمل کند، گفت: قصه‌گوها کمک می‌کنند تا افراد بهتری به لحاظ تجربه معنوی باشیم و امروز اینجاییم از کسی که ۵۰ و چند سال برای ما قصه گفته تقدیر کنیم. کاری که یک قصه‌گو می‌کند قابل اندازه‌گیری نیست یعنی ثروت معنوی که با خود می‌آورد و تولید می‌کند برای اینکه جامعه را به هم وصل کند و حس‌های نوع‌دوستی را زنده کند قابل اندازه‌گیری نیست.

این کارگردان زنجانی تصریح کرد: قصه‌گوها کسانی هستند که خاطرات را تولید می‌کنند؛ کسانی هستند که قصه‌های مشترک را دوباره بیان می‌کنند تا بدانیم چرا باید یکدیگر را دوست داشته باشیم. افراد ثروتمند افرادی هستند که قصه‌های زیادی شنیده‌اند، در زندگی یک فرصت کوتاه برای یک‌بار زندگی کردن وجود دارد ولی قصه‌ها کمک می‌کنند که چندبار زندگی کنیم و تجربه مضاعف به‌دست آوریم.

در ادامه رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: مسئله‌مندی، بوم‌گرایی و مردم‌محوری سه مولفه مهم در حوزه هنری استان زنجان است.

امیر نعمتی اظهار کرد: مسئله‌مندی، بوم‌گرایی و مردم محوری سه مولفه مهمی است که حوزه هنری استان زنجان در اجرای برنامه‌های خود به آن توجه دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های هنرمند زنجانی علی‌اکبر اوصانلو، افزود: در همه کارهای آقای علی‌اکبر اوصانلو شاهد هستیم که به زیست‌بوم استان توجه دارند. همچنین حضور این هنرمند در عرصه تعلیم و تربیت نیز بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha