• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402041207405
  • خبرنگار : 50300

مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان عنوان کرد

استفاده از سیستم‌های "سیگنال‌یاب" در حوزه‌های کنکور

استفاده از سیستم‌های "سیگنال‌یاب" در حوزه‌های کنکور

ایسنا/خوزستان مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان با بیان اینکه با جرائم آزمون سراسری به صورت قاطع برخورد می‌شود، گفت: به کارگیری سیستم و راکت‌های سیگنال‌یاب در جلسه آزمون سراسری، امکان استفاده از تجهیزات الکترونیکی ممنوعه در آزمون سراسری را مختل و بی‌اثر می‌کند.

مهدی اعصامی اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور از داوطلبان و خانواده‌های آنان انتظار دارد تحت‌تأثیر پیام‌ها و مطالب افراد سودجو و کلاهبردار در شبکه‎های مختلف مدعی تقلب در فضای مجازی قرار نگیرند. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اقدامات این شبکه‌ها در فضای مجازی از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رصد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: این دوره از آزمون روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ مردادماه برگزار می‌شود و متولیان امور حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش، مانند گذشته تدابیر لازم برای پیشگیری از هر گونه خدشه و شبهه در روند برگزاری آزمون را  اندیشیده‌اند تا این رویداد علمی در امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان افزود: در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری، به طور قاطع با هر گونه تخلف مطابق قوانین برخورد می‌شود.

وی با اشاره به تدابیر سازمان سنجش آموزش عالی کشور برای برگزاری آزمونی امن در کشور، گفت: به کارگیری سیستم و راکت‌های سیگنال‌یاب در جلسه آزمون سراسری، امکان استفاده از تجهیزات الکترونیکی ممنوعه در آزمون سراسری را مختل و بی‌اثر می‌کند.

مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان، با بیان اینکه بررسی فضای مجازی با دقت و هوشیاری نهادهای امنیتی و انتظامی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط اجرای عدالت آموزشی برای ورود شایستگان علمی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مقابله جدی با هر نوع تخلف و تقلب است.

به گزارش ایسنا، آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۲ در استان خوزستان با حضور ۶۸ هزار و ۵۷۷  داوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر دختر و ۲۴ هزار و ۹۲۳ نفر پسر هستند.

در این دوره، داوطلبان گروه‌های آموزشی «علوم ریاضی و فنی»، «علوم‌انسانی» و «هنر» صبح و عصر روز چهارشنبه و گروه‌های «علوم تجربی» و «زبان‌های خارجی» صبح و عصر روز پنج‌شنبه، آزمون خود را برگزار می‌کنند.

دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این رویداد علمی میزبان ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب است که از این تعداد ۵ هزار و ۸۰۸ نفر دختر و ۴ هزار و ۹۶۲ نفر پسر هستند. باجه‌های‌ رفع نقص آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۲ از صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برپا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha