• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402041106422
  • خبرنگار : 71516

هشدار مقامات آمریکا به اسرائیل درباره تاثیر حملات شهرک نشینان بر معافیت ویزایی

هشدار مقامات آمریکا به اسرائیل درباره تاثیر حملات شهرک نشینان بر معافیت ویزایی

مسؤولان آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود اعلام کردند که موافقت دولت با گسترش شهرک سازی و ناتوانی مقامات اسرائیلی در مهار حملات شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها به روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس لطمه می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عرب۴۸، مسؤولان آمریکایی در جریان سفر به اراضی اشغالی در هفته‌های اخیر به همتایان اسرائیلی خود هشدار دادند که ادامه سیاست کنونی دولت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به روابط میان دو طرف از جمله طرح معافیت شهروندان اسرائیلی از ویزای ورود به آمریکا لطمه می‌زند. 

این مسؤولان اعلام کردند که موافقت دولت رژیم صهیونیستی با افزایش شهرک سازی و ناتوانی در مهار تجاوزات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها تنها به روابط میان این رژیم و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و احتمال عادی‌سازی روابط میان این رژیم و عربستان آسیب نمی‌زند بلکه به برنامه‌های همکاری رژیم صهیونیستی و آمریکا از جمله طرح معافیت شهروندان اسرائیلی از داشتن ویزای ورود به آمریکا آسیب خواهد زد.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که موافقت رژیم صهیونیستی با شروط آمریکا برای معافیت اسرائیلی‌ها از داشتن ویزای ورود به این کشور به تنهایی کافی نخواهد بود و اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بر این تصمیم تأثیر خواهد گذاشت.

مسئولان آمریکایی اعلام کردند که این کشور به شدت نگران حملات شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها به ویژه افراد با تابعیت آمریکایی است.

این مسئولان اعلام کردند که دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی مانع اقدامات تروریستی شهرک نشینان نمی‌شوند و مقامات حقوقی اسرائیلی قانون را درباره متجاوزان اجرا نمی‌کنند. آن‌ها همچنین به اظهارات برخی وزرا از احزاب ائتلاف دولتی اشاره کردند که از این حملات حمایت می‌کنند.

مسئولان آمریکایی در گفتگوهای خود با همتایان اسرائیلی به حملات شهرک‌نشینان در شهرک ترمسعیا اشاره کردند. شهرک نشینان به این شهرک یورش برده و ده‌ها خودرو و منزل را به آتش کشیدند.

اخیرا هیئتی از دولت آمریکا از این شهرک بازدید کرد. بیشتر ساکنان آن شهروندان آمریکایی هستند. مسئولان آمریکایی همچنین با مسئولانی از تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کردند. همچنین آمریکا از عدم محاکمه سربازان اسرائیلی که در شهادت عمر اسعد، شهروند مسن فلسطینی دست دارند، ابراز ناخرسندی کرد. این فرد مسن فلسطینی تابعیت آمریکایی دارد. دادستانی رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که دلیل بستن پرونده تحقیقات علیه سربازان، عدم وجود اسناد و مدارک موثق درباره ارتباط میان اقدامات این سربازان و مرگ عمر اسعد است.

به دنبال این مسئله آمریکا خواهان توضیحاتی از سوی رژیم صهیونیستی شد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که این کشور به مسئولان اسرائیلی اطلاع داده که تا زمانی که شرایط اینگونه باشد پیشبرد توافق‌های عادی‌سازی روابط از جمله با عربستان محال خواهد بود.

بلینکن گفت که با الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره تجاوزات شهرک‌نشینان صحبت کرده است و از وی خواسته که اقدامات بیشتری را برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha